torsdag 4 april 2019

Lyckliga gatan, finns inte mer...

Står i köket och tittar ut på fåglarna medan orden "nothing lasts forever" ljuder ur högtalaren. Det var meningen att jag skulle ut och köra båt idag men marinläraren är sjuk så jag fick en ledig dag istället, rätt skönt..

Har åkt till och från veterinären åtta gånger den här veckan vilket har tagit på krafterna. Här på landet bor inte veterinären nästgårds direkt. Jag har även jobbat, gått kurs i att säga hej till kunder och varit matt efter en tredagars migrän.

"Ja visst gör det ont när knoppar brister, ont för det som växer och det som stänger"
Våren är på intågande och det är underbart men den där vårdeppen har dykt upp och att det bara blev en dejt med "handendära" gör inte saken bättre.. Även om jag inte blivit kär så gillar jag ju killen.. Jaja bara glömma och gå vidare, sjukt lättare att säga än att göra. Att hitta en "normal" kul kille som är någorlunda vettig är inte lätt här. Sen är ju jag som jag är, jag dejtar inte runt utan faller jag för någon så är du ju han det gäller.. Sluta älta var det ja... 

Med värmen kommer småkrypen i huset. Spindlarna håller sig någorlunda borta men skalbaggar och flugor finns det gott om. Sen lite mer oroväckande, en sorts silverfisk men typ 10ggr så stor. SKITÄCKLIGA!! Dom kan jag hitta överallt, i böcker, skafferiet eller under diskbänken. Stora är dom men som tur är så knakar dom inte när dom blir mosade så jag kan ta hand om dom.

Man ska leva i nuet - I know - men jag längtar ändå till aug/sept. Fast iofs, längtar till v.18 då en gammal klasskompis från högstadiet kommer på besök! Sen kommer både A & S med sina barn i sommar och hälsar på. Ska bli supermys! Har säkert sagt det förut, har aldrig ångrat flytten hit men vännerna.. Saknar några få människor otroligt mycket. Närheten av dom, att få skratta i verkligheten och inte bara på telefon..

Jaja nu ska den här deppiga grodan ta å fortsätta städa Drängstugan.

Ha en fin dag allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar