onsdag 2 januari 2019

Välkommen 2019!!

Hej hallå och godmorgon!

Andra januari och denna morgonen är fantastiskt vacker. Jul och nyår har vandrat förbi och äntligen börjar livet igen. Allt blir så konstigt runt högtiderna även om det är mysigt så blir det ändå jobbigt på nåt sätt.

På nyår så jobbade jag mestadels av dagen, sen åt jag och mamma en trerätters. Varmrätten som faktiskt bestod av oxfile var fantastiskt god och jag har sällan ätit så mört kött. När jag åt den förstog jag verkligen varför man äter kött. Efter middagen åkte jag hem, mös med katten och kollade något program av min serie och sen somnade jag. Men vaknade innan tolv för att skåla med hyresvärdarna i stallet med hästarna. Sen gick jag in å la mig igen. Perfekt nyår ;) 

Och från och med igår så gick jag på en ny tjänst på jobbet. Den här veckan stämmer inte schemat men from nästa vecka så har jag gått på mitt rullande schema, vilket känns underbart. Att äntligen ha lite koll på livet.

Året som gick var händelserikt. Det var året jag inte blev gravid, trots försök. Att lämna ett fast jobb för ett sommarjobb, som blev ett tillsvidare, som ledde till ett annat jobb som till slut blev ett vikariat. Vänner som försvann. Nya fina bekantskaper. Att få hänga med bästa vännerna. Och tyvärr även sorgliga händelser i form av sjudom och dödsfall.

I år fyller jag jämt, heeeelt galet! Så snart ska jag beställa min födelsedagspresent, jag längtar! Skulle ha varit en resa men nu när jag har jobb så hoppar jag den och tar en mindre sak istället. Den kan dock med min hjälp trolla fram vackra bilder ;)

Jag vill passa på att önska alla mina läsare ett
Gott Nytt År och God fortsättning!

Kram A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar