torsdag 15 mars 2018

Vår var är du?

Vårdeppig, nja ja jo kanske...eller? Efter gårdagens fantastiska ritt på Fia i solskenet så känns dagen idag sisådär. Igår sjöng fåglarna, bäckarna porlade och solen värmde som bara den. För första gången i år så lämnade jag termoridbyxorna och körde vanliga i stället. Fantastistk! Fia hade lämnat demonerna hemma och vi fick en fin ritt i lugnt och harmoniskt tempo. Idag är minusgraderna tillbaka, isen låg i hamnen och jag borde ha tagit mössan på mig imorse...


Strax innan lunch var det dags för lunchseminarium på Grebys. Kristin Lagerqvist var dagens talare och det var kul och intressant att höra vad hon säger. Jag har inga intentioner att bli någon toppbloggare eller instagrammare men har ändå fyra instagramkonton där tre är aktiva med en hel del följare. Jag fick lite tips och lärde mig lite nytt så det känns väldigt kul. Kolla gärna in hennes Instagram eller blogg krickelins.se 

Det var en lugn dag på jobbet och vi hann fixa lite vårfint i skyltfönstrena. En gammal kollega gick förbi och jag passade på att gå ut och prata lite. En fantastisk man som på något sätt förstår mig mer än någon annan även fast vi inte känner varandra särskilt bra. Underbart att träffas och snacka ikapp lite granna.

På fredag kommer min mor & bror äntligen till byn och idag har jag inhandlat lite Grebbestadsöl och räkor från båten Sundland. Det är klart att man ska ha det bästa när man kommer hit. Jag hoppas att solen kommer på besök oxå så att vi kan ta en promenad genom byn och kanske sitta på någon uteservering. Jag vet att Skafferiet & Q-skär ska ha smygpremiär i helgen.

Elden i kaminen sprakar för fullt och värmen har börjat sprida sig i huset. Katten ligger på sin puff och jag sitter under en filt med ett glas vin bredvid mig. Ibland när jag sitter här så glömmer jag livet utanför. Livet i drängstugan är rätt bra ändå.

Ta hand om er,
Ammi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar