torsdag 22 mars 2018

Rymma från verkligheten!

Den här veckan är det helgjobb så gårdagen spenderades med Fia. Sistgång vi skulle till havet så var det ingen bra dag för henne så vi kom aldrig så långt själva, utan vi stannade i skogen och tränade på att skritta mellan träden. Men igår tog vi oss ner till havet och det är alltid lika magiskt.

Att sitta på tusen kilo och blicka ut över det stora blå är en fantastisk känsla. Just där och då är det bara hon och jag mot världen. Fåglarna flaxade rädda iväg, från Grebbestad hamn kom en segelbåt puttrande för motor och solen kämpade bakom en molndränkt himmel. Magi. Kärlek.
Hon, jag och havet!

Resten av dagen var egentligen bra, jag mös med min älskade pälsboll och tog en promenad med mammas hund till kyrkan. På vägen dit träffade jag sötaste E som gungade på dagis. Och jag mötte även några gamla kollegor vid Folkhögskolan. Så härligt. Fan så jag saknar dom!
Klart vi rockade sockorna igår

Jag och mamma for till Oppen för att handla, först ett besök på Lekia hos bästa G och efter det blev det en snabbtripp genom Dollarstore och sen in på Coop. Det är kul hur det där med Facebook funkar egentligen. Folk snappar upp saker om en som egentligen är osagt, vilket just igår var väldigt bra och jag kände att jag gick med lite lättare steg efter. Men huvudbry har jag fortfarande och det är inte förrän allt är löst som det kommer att släppa. 
Snart klarnar det

Utanför hänger regnet i luften och snön är nästan helt borta. Jag njuter av återkomsten av ljuset och längtar efter varmare dagar, inte bara för att kunna byta ut vinterjackan utan för att kunna fixa och dona på övervåningen. Längesen jag målade nu, ser fram emot att ha tiden.
Ljuset!

Ha en fin dag och njut av livet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar