lördag 10 februari 2018

Ted & Fifty Shades Freed

Sitter i fåtöljen framför en nytänd brasa i kaminen och har ett glas vin bredvid mig. Landar efter att just kommit hem från att ha sett Mr Grey i Fifty shades freed. Jag har sett de andra två filmerna så det kändes rätt att se denna med. Första filmen såg jag med goa vännen D men han är nog glad att jag sett den med tjejerna sen. 

Bion var inte ens halvfull och bakre raden hade högst medelålder, framför oss satt förväntansfulla tonåringar som gärna satt och snapa under filmen.. 

Det är andra gången jag är på bio i år, första filmen var Ted - för kärlekens skull. Jag och D gick på den på min födelsedag. Tror inte att jag kunde gått med någon bättre, han uppskattade den lika mycket som jag. Jag kände så enormt mycket kärlek och filmen fick mig att tänka. Att se svenska filmer på bio är inte något jag brukar göra men jag är glad att jag såg denna. Så otroligt fin och kärleksfull!

Så den andra var då Fifty shades freed som jag såg ikväll. Vi åt middag på Macri innan. Ted såg vi på Park och Fifty här i byn. Måste erkänna att jag gillar vår bio bättre, inga ljud från en annan film som stör och det är inte fullt med matos, som det är på Park. Filmen då? Ja, asså...det är en film och böckerna är bättre men det kanske inte är så konstigt. Det blev en kul grej att se dom. Och han har ju så gullig rumpa :D

Imorn måste jag bege mig till Torp för att köpa batteri till bilen. Inte det roligaste men då får bilen rulla lite och jag får se stora biltema haha Kanske unnar mig en finkaffe på Espresso House oxå när jag ändå är där.

Nu börjar värmen från kaminen sprida sig i huset, den råa kylan som var när jag kom in är försvunnen även om det fortfarande bara är strax över 18 grader inne. Snöboll har lagt sig på puffen närmast kaminen, jag förstår henne. 

Ha en fortsatt fin kväll alla fina!
Sov så gott sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar