torsdag 14 december 2017

Decembermörkrets påverkan på livet...

December. Mörkt mest hela tiden. Lycka när lite snö landar på marken - vilket inte händer särskilt ofta men när det gör det så gäller det att dokumentera ;) Jag fotar mest med min mobil nu, har inte ork eller lust att dra med mig stora kameran.. Kanske ingen inspiration eller motivation men det kommer. 
Grebbestad Hamn


Snart är det jul och det känns i både hjärta och hjärna. På de tre år jag varit här så är det nu som jag känt mig mest ensam. Igår åkte jag till folkhögskolan tidigt på morgonen för att få njuta av lite Luciasång och det var SÅ mysigt. Det visade sig vara pysseldag så jag stannade kvar och gjorde ett försök att tälja en smörkniv oxå :) Att känna den värme och kärlek som faktiskt florerar på folkhögskolan värmde mig från topp till tå. Hade en fantastisk förmiddag.
Bryggan i julutsmyckningen

Snön som låg vit utanför husknuten är nu borta och utbytt till slask och lera. Deprimerande. Men idag ska jag spendera dagen på jobbet så det gör inte så mycket. Igår var jag även förbi Westmans och köpte nya vindrutetorkare, då jag var lite vårdslös igår morse när bilen var täckt av is haha Men vilken service jag fick!! 10 av 10 möjliga så TACK Westmans för det! Och vindrutetorkarna är amazing!
Grönemad

Kaminen knäpper av värmen, ena adventsljusstaken ger ett gult sken där den står i fönstret och Snöboll har krupit ihop på sin puff. Jag tror ändå att tidiga morrar är min grej, önskar bara att det var lite bättre väder. Men med det sagt så vill jag önska alla en härlig torsdag och så bjuder jag på resten av mina vinterbilder :)
Grebbestad Strand

Grebbestad Strand

På tur med Fia i skogen

Så vackert när man går längs havet!

Donalda!

Långe pir´n

Bryggan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar