söndag 26 november 2017

Ryktet går...

Att flytta till ett litet samhälle har sina för- och nackdelar. Rykten går och sprids snabbt och ofta. Jag försöker att ställa mig neutral till dem och bilda min egna uppfattning. Men igår kom en kompis och frågade mig om ett rykte - OM MIG! Så himla kul.

Vi brukar snappa lite hon å jag så det var inte konstigt att hon hade skickat en snap men när jag öppnade den och det inte var på hennes barn eller maten hon lagar så blev jag först paff. Det var på henne och texten var nyfiken och frågande. Hon sa att ryktet gick att jag dejtade en viss person i byn?! Haha så himla kul. Jag skrev tillbaka att det var spännande och det hade varit kul att veta vem jag dejtade.

När jag såg vem så blev jag förvånad. En gammal granne som just separerat var det, vi är lika gamla så det hade kanske inte varit så konstigt förvisso.. Men vi ses aldrig, så den som fått för sig detta måste...måste ha sett att vi är vänner på Facebook. Ja så måste det vara haha Ja ni hör ju själva hur dumt det låter. Men kul iaf, att jag dejtar någon ;)

Veckan som var har varit konstig och jobbig på nåt vis. Tiden har rusat fram som vanligt och jag har missat en massa saker. Två födelsedagar, en betalning och här sitter jag nu och sonar mina brott.. Igår drack jag vin och åt mörk choklad... BIG misstake! Migränen var ett faktum. Mådde illa som tusan imorse, fick lägga mig och sova mellan 8 - 9 så jag skulle orka gå ut och ge hästarna mat. Väntade för länge med värktabletterna så dom tar inte helt.. Värdelöst!

Nästa vecka kommer lokala tidningen hit för att göra ett reportage, ska bli jättekul. Speciellt för min del då jag ska få stå för bilderna! Ska bli SÅ kul!

Igår gjorde jag för första gången en deg som kalljäst i natt och snart ska den in i ugnen. Har aldrig tidigare bakat vanligt bröd utan bara scones, så det här ska bli spännande! Och till kvällsmat blir det  oxå en ny maträtt (för mig) - chili con carne 

Ha en fin söndag allihopa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar