måndag 20 november 2017

En riktig hästvecka!

Veckan som var blev så mycket bättre än jag någonsin hade kunnat tänka mig. Vädret har varit fantastiskt vilket har inneburit hästaktivitet varenda dag. Enda dagen det var lite tråkväder var på tisdag, regnet föll från grå himmel så det enda vi gjorde den dagen var att ta hem hästarna från skogshagen. Annars har jag fått rida Bamse vid två tillfällen. Han är en av de nya och har aldrig blivit riden förut så det var en annorlunda upplevelse. Men det gick bra och han var väldigt lyhörd till mina röstkommandon.

Min Fia har jag fått rida oxå, så härligt. Hon är så fantastisk även när hon inte är det. Är så glad att vi funnit varandra. Igår tog vi in Bamse & Filip varpå Fia kom efter men när hon inte fick komma ut så gick hon iväg igen. Jag ropade uppe från stallgården på henne och då vände hon tvärt och kom tillbaka så jag kunde ta in henne. Fick testa att köra henne och Filip i onsdags oxå. Svårt men kul. Vi går sakta fram där, känner mig inte riktigt redo att köra på riktigt än.

I torsdags hoppade jag in och hjälpte en kompis i hans mejeri. Kul att få stå i kassan och träffa lite folk. När vi stängt butiken fick jag följa med och mata griskultingarna - sjukt söta!!

Idag är det måndag och det var åtta minus när jag vaknade, solen skiner från klarblå himmel och det är fantastiskt vackert ute. Jag sitter och dricker en kopp te och tog precis ut en plåt ur ugnen med hallongrottor. Vet inte vad som hände där riktigt men ibland så slår bakgenen till i mig :)

Imorn väntar jobb igen, ska bli kul att komma tillbaka efter en vecka. 

Ta hand om er och ha en fin dag!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar