onsdag 15 november 2017

Spännande novembermorgon!

Klockan närmar sig halv åtta på morgonen och jag har sen länge ätit frukost. Sitter i favoritfåtöljen med fötterna på fotpallen och njuter dels av elden som sprakar i kaminen men även den dramatiska morgonhimlen. Jag vaknade 5.30 idag, vilket kanske inte var meningen.. Försökte somna om men gick upp vid 6. Jag älskar mornar, det är bästa tiden. Det är mörkt men går mot ljuset. Himlen är vacker med dess gråa puffmoln som gör sig fin mot den blåoranga himlen. Trädens siluett vajar mot det ljusa och jag bara njuter.
Förvisso solnedgång men lika vackert ändå

Den här veckan är butiken jag jobbar i stängd så jag får roa mig bäst jag kan. Och jag har roat mig, så gott jag kan iaf. Just nu är jag inte den rikaste av människor så jag fick tyvärr tacka nej till en Gbgs resa med mina tjejer. Hade verkligen varit skönt att komma iväg för en helg men icke.. Istället har jag ridit Fia. Jag tyckte att det var svårt att rida islandshästar med alla dess gångarter men att rida en körhäst, hejhå! Det är väldigt kul, utmanande och alltid lika spännande. Var ute på tur med nya hästen Bamse & Robert härom dagen, det var mysigt. Bamse har aldrig blivit riden förut så det var första ridturen i hans 13-åriga liv. Han skötte sig riktigt bra. Han var mindre hispig än min fröken iaf som är "livrädd" för lagningar i asfalten, skyltar som ligger ner och framför allt - BRUNNSLOCK! Sistnämnda äter ardennerhästar till frukost, bara så ni vet ;)

Men iaf, ridturen gick bra och vid ett tillfälle tänkte vi ta en galopp. Jag fick ta täten eftersom min häst ändå kan galoppera och blivit riden förut. Men när hon skulle ta täten så dök skogstrollen upp och allt var läskigt, fick dock galopp men den gick vääääldigt långsamt. Haha min söta fina underbara Fia, hon är helt fantastisk trots sina spöken. Det gick bra men Bamse & Robert fick hålla sig till trav.
Min fina Fia

I lördags var jag på dejt igen. Ja jag vet.. Men han tjata och är en "Ammi-kille" när det kommer till utseendet så jag tänkte ge det ett försök. Jättesöt och trevlig, vet inte hur driven han är men det var trevligt att träffa honom. Billigaste dejten någonsin. Jag bjöd på en promenad vid havet (hört den förr haha) och sen erbjöd jag en kopp te/kaffe men han köpte sig en Celsius istället. Vi har hörts efteråt men vet inte om det blir nån mer dejt, vi får se.
Tagen på dejten faktiskt

Idag hoppas jag på fint väder och att min migrän sen två dagar ger upp så vi kan ta oss ut på hästarna. Ska snart gå ut och ge nordisarna frukost, alltid lika mysigt att få gosa med hästarna på morgonen. Bra start på dagen liksom.
Hemma på gården

Ha det fint allihopa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar