torsdag 26 oktober 2017

Sömnlösa nätter...

Hallå där!

Det är konstigt hur tiden försvinner iväg utan att man tänker på det. Dagarna rusar fram och tar slut snabbare än de börjat. Att jobba 10-18 är inte min grej, jag vaknar gärna tidigt och hade gjort mycket för att tex få tillbaka mitt gamla jobb på folkhögskolan. Vilken dröm att få jobba 7-15.30 igen. Saknar verkligen det. Då fanns det tid att leva, nu är jag mest som en zombie...

Jag har försökt mig på att redigera bilder i Light room, vilket har varit lite knepigt. Photoshop är min grej sen tidigare. Jag har lyckats fixa en bild som jag tänkte bjuda på här. Den visar hur jag ändå orkar igenom dagarna. 

Var på en mysig dejt med en trevlig kille härom dan. Vi tog en promenad längs min favoritsträcka vid havet, köpte fika på Sjögrens och satt hemma hos mig i stöket och fikade. Jättetrevlig men mer än så kände jag inte. Kanske inte är rätt tid att träffa någon? Kanske försöker jag hitta någon som är som "han" som tar upp större delen av mitt tankeväsen, han som är min vän men som aldrig kan bli min.. Han som min hjärna och hjärta anser vara perfekt fit i mitt liv. Jag vet inte... 

Ibland undrar jag hur en vuxen kan känna sig så malplacerad i livet samtidigt vara frisk och må bra. Jag ligger sömnlös på nätterna och funderar över saker. Framför allt livet. Om jag någonsin får barn så är jag snart 50år när den fyller 10. Hade jag bott kvar i Sthlm och haft dessa tankar så hade jag nog varit inspärrad på något hem, här har jag havet som får mig att le och ändå känna mig lycklig.

Jaja vad är väl en bal på slottet.

Nu ska jag göra mig iordning för att jobba...

Adjö!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar