söndag 20 november 2016

Nu börjar det hända grejer!

Snart har jag bott här i två år och tre månader. Tiden rullar på men det känns ändå inte som den rusar iväg som den gjorde i Väsby. Där gjorde jag inget, här händer det alltid något. Och häromdan kom det där meddelandet jag längtat efter och jag åkte direkt för att ta mig en titt. 

Något jag visste när jag flyttade hit var att det kommer bli svårt att hitta boende och det har varit tur att jag haft den inställningen och vetskapen. Efter mer än två år så börjar jag bli trött på allt flyttande och letandet efter en åretruntlägenhet har varit prio senaste tiden. Två boenden har ramlat ur handen på mig men så dök ett nytt upp. Det är ingen köpes som de andra två utan hyres, men det känns ändå bra.

Nu har jag varit och kikat på det tre ggr och det har klickat så jag har tackat ja att få flytta dit!! Det är en del som ska fixas först så idag ska jag faktiskt åka och titta på en spis haha Men när jag är klar och flyttar in så är det MITT boende så länge jag vill. Och hyresvärdarna är fantastiska och jag kan nog säga, utan att avslöja för mycket, att vi kommer ha ett gott samarbete så småningom. 

Annars så börjar jag bli nervös inför operationen. Känner efter; har jag ont i halsen? har jag några sår? Tänk om op blir inställd. Gah! Jag blir galen. Nu vill jag bara få det gjort så jag kan bli någorlunda bra så jag kan gå, köra bil och ja vem vet, kanske rida igen ;)

Vädret har inte varit det bästa, verkligen "sittainneochglopåfilm"-väder. Regnet har öst ner och härom natten vaknade jag av att åskan mullrade utanför. Jag längtar efter sol och vackra solnedgångar, även om västkusten är vackert även när det är lite buttert.

Nu ska jag göra mig iordning för att ta en tur till Tjörn.

Må väl,

-A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar