onsdag 16 november 2016

Jobb, boende, kärlek och livet!

Hej hej hallå där ute! Sitter i min soffa hemma hos MIG just nu. Efter x antal månader som inneboende hos mamma så har jag äntligen hittat eget boende. Har bott här i två veckor och det är skönt att äntligen få lite egentid. Även om jag älskar min mamma så är det inte ok att vara mambo i min ålder ;)
Me n mum *kärlek*
Det har varit kasst bloggat senaste tiden men det har sina förklaringar. Som tex jobbet. Jag har jobbat till och från på skolan vilket är fantastiskt. Fick hoppa in som vikarie på städ när en person skulle ha 6 (!!!) veckors semester. Kul att få egna områden att ta hand om och jag tror jag gjorde ett bra jobb. Det var väldigt varierande och det var allt från att städa toaletter till att köra minitraktor och att, faktiskt, visa runt nya deltagare på skolan! Sjukt kul!
Snygg på jobbet - check!
I allt detta så hade vi även konferens på Vann Spa som ligger väldigt fint vid Gullmarsfjorden. Var kul att få vara med i grupparbeten och intressant att höra vad folk tycker å tänker. Härligt att höra att vissa tycker att jag är en stor fördel. Då vi var på spa så badade vi läääänge. Min favorit var utepoolen. 39 grader varmt och vid ett tillfälle kunde man skymta stjärnorna, det du :oP
Utomhuspoolerna på Vann och solstorlarna inne :)

Passade på att damma av finkläderna ;)
Och så har vi ju boendet. Det har verkligen varit upp å ner, fram å tillbaka och ja jag vet inte vad. Hade gett handpenning på en lägenhet som låg tio meter ifrån det stora blå, fantastiskt läge! Men det blev strul med det mesta och ägaren drog tillbaka allt för några veckor sedan. Då kom ett parhus i ett fint område ut, helt okej pris men hög hyra. La ett bud ändå och vann, men efter lite funderingar valde jag att hoppa av den affären. Under tiden dök mitt nuvarande boende upp och jag ringde direkt. En söt liten lägenhet med loftsäng. Riktigt kök (halleluja) och allt man kan tänkas behöva, och väldigt trevliga hyresvärdar, inkl söt vovve. Och grannarna, fem supersöta Linderösvin :D Som dessutom gillar att bli kliade bakom öronen, kan det bli bättre!?
Frulle när det är som bäst!
Men då jag ska operera knät nästa vecka så kommer jag inte kunna klättra upp till sängen så får sova i soffan. Under allt så blev jag kontaktad av en man som har en liten lägenhet som skulle bli ledig inom snar framtid och den ska jag förhoppningsvis snart få titta på. Det bästa med den är att den ligger lantligt men ändå med närhet till byn. Det är året runt och även om jag gillar grisar som grannar så skulle jag där få hästar utanför fönstrena och ja...hästar! Även om jag inte rider längre så ligger dom ju varmt om hjärtat! Men håll tummarna att det blir av :)
En av mina söta grannar :D
Även om saker och ting varit lite stressat så känns det mesta bra. Att jag äntligen ska få ordning på knät känns fantastiskt och IFK kliniken i Göteborg har varit underbara! Och Zandra och Daniel! Att få komma och bo hos dom vid dessa tillfällen är obeskrivligt. Mysigt att få träffa dom oxå, längtar tills bebis kommer så jag får bebisgosa =D Saknar Vikaklanen fruktansvärt men känns skönt att prata med Sandra då och då. Saknar Madde oxå, känns konstigt att inte pratas vid längre.. Önskar att jag kunde läsa tankar i det här läget.
Kärlek!
Livet är kärleken just nu. Solnedgångar, havet, vänner, djur och allt annat. Jag finner kärleken i så mycket och det känns bra. Att flirta och känna pirr i magen är härligt, även om det inte är mer än just flirt. Att få en snap från den dära om att han tänker på mig vid en viss låt, ja vad ska jag säga.. Jag bara ler. Och att spontant få en kram ute på vägen av en person som betyder otroligt mycket för mig värmer i hela kroppen. En annan tid, en annan plats så hade det varit vi :)
Från en kurs jag gick för ett tag sen. Träffade så fina människor
och hade himla kul!
Idag kommer det att bli en bra dag. Frulle med mamma snart och sen en tripp till Strömstad. Sen lite fix inför morgondagen, det är ju någon som fyller år imorn. Hon tror säkert att jag glömt haha men icke då. Hoppas bara att hon inte läser här.

Ta hand om er där ute och tack för att ni fortfarande är här och undrar hur det är med mig. 
Kärlek till er!

Kram Ammi

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar