måndag 18 januari 2016

Våga fråga. Våga ta plats.

Ibland undrar jag varför det ska vara så svårt att våga be om hjälp. Det gör sig mer tydligt när jag pluggar har jag märkt. Som förra bildlektionen. Jag fattade nada och satt å vänta på att läraren skulle bli ledig men det blev han aldrig. Frågade en elev om jag kunde få låna en av de teckningarna som vi hade fått som mall men näe det gick inte.. Hon skulle ha den och ha lärarens hjälp. Då ger jag upp, låser mig å skiter i allt istället.

Samma sak har hänt på marin. Idag fick vi en uppgift som jag inte förstod. Vår lärare gick runt hos folk å jag ville inte störa så jag gav upp å gjorde annat istället.

Jag borde kämpa mera. Men orkar inte slåss om lärarens uppmärksamhet. Men tycker att även jag kan få frågan om jag förstår ibland, inte bara resterande i klassen. Jag må vara äldre men jag är ju där för att lära mig jag med..

Det är skillnad när vi ska ut med båten, då får jag mest som oftast köra. Det är underbart. Då slipper jag slåss om uppmärksamheten, det finns ju bara en som kör :)

Så, nu har jag fått klaga av mig lite. Annars är allt jättebra. Idag har jag tatuerat mig igen, den sjunde i ordningen :) Och imorn är det äntligen bild igen. Ska blästra lite innan, det är kul och nåt jag kan iaf. Sen får vi se vad som händer.

Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar