tisdag 15 september 2015

Skola, älskade hatade skola...

Sitter i bildsalen och tittar ut ur det enorma fönstret. Blicken söker sig alltid till samma sak - kyrkan. Den är omringad av både mörka och ljusa moln. Trädtopparna vajar i vinden och ibland faller regnet tungt mot marken. Det är en grå och dyster dag.

Tisdagar är en sån där mellandag. Schemat kunde vara bättre. Lektioner varvade med håltimmar. Timmar som blir tomma och trista när solen gömmer sig bakom regnmoln. Det är fantastiskt kul att gå i skolan men dagar som denna önskar jag att jag kunde stanna hemma med mina mjuka döskallekuddar och mysa under en filt istället.

Jag trycker på väderappen yr i min mobil och inte blir jag gladare över det, moln med regndroppar regerar under veckans alla dagar..

Men trots dåligt väder, dåligt humör och tråkigt schema så önskar jag inte att jag var någon annanstans än just här.

Tycker inte att jag varit oklar på något sätt men om jag har det så ska jag klargöra.. Jag bor här nu, här i Grebbestad. Mitt dagliga liv är här. Jag har ingen lägenhet, inget jobb kvar, där jag bodde några mil norr om Stockholm. 

Imorn är det kursdags igen, i Borås. Ska bli spännande! Nästa vecka bär det av till Göteborg för att vara en del av bokmässan :) Även det ska bli grymt spännande. Inte ofta man får agera ambassadör till en folkhögskola.

Om 20 min börjar sista lektionen för idag, bild. Ikväll får jag en tillfällig sambo dessutom. Ska bli mys att få lite sällis :)

Kram på er!

2 kommentarer: