torsdag 17 september 2015

Jag drömde om dig inatt...

Jag drömde om dig inatt. Det var en kort dröm men känslorna höll i sig även när jag vaknade.

Det var en lång och, på sitt sätt, rätt intensiv dag igår. Först bilresan, några timmar dit och några timmar hem. Sitta i en bil är väl inte jobbigt tänker du säkert nu, men jo det är det. Jag skulle ha kört men jag gillar inte att köra bil längre. Det har försvunnit helt sen jag flyttade hit.

I Fristad träffade vi massa nytt folk. Människor från VG-regionens folkhögskolor. Vi pratade, lyssnade och hade rollspel. Bilturen hem gick smärtfritt. Trevligt sällskap löser det mesta :)

Stannade en kortis på skolan och tittade på slutet av idrotten. Härlig klass faktiskt. Alla är så bra på sitt sätt. Pratade lite med min fröken. Sen gick jag å L hem till mig för att byta om. Det var perfekt väder för en promenad. Vattnet i hamnen var högt och alldeles brungrumligt. Inne på Ica försökte personalen förtvivlat få ut en liten fågel som tagit sig in i butiken. Jag tog min vaniljyoughurt och gick hem.

Natten blev lång och jag sov hårt. Jag drömde om dig. Du la dig i soffan bredvid mig. Varför vi var i samma hus är fortfarande oklart, men vi var där. Någon satt i en fåtölj en bit ifrån dig. Jag minns att jag önskade så hårt att du bara skulle nudda vid mig, jag ville få känna din närhet. Då känner jag hur din hand sakta kryper in i min och din tumme smeker försiktig ovansidan av min hand. Känslan. Just då, just där var jag i totalt lyckorus. 

Det var mörkt i rummet när väckarklockan ringde. Regndroppar slog hårt mot fönstret och jag rös till lite när jag gick upp från sängen. Det tog en stund innan jag mindes drömmen. Jag log när jag tänkte på det. Men ganska så fort ändrades leendet och jag kände mig istället väldigt ledsen. Du finns så nära men alldeles för långt bort.

Jag drömde om dig inatt. Drömde du om mig?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar