måndag 21 september 2015

Hummerpremiär!

Sov halvdant i natt, jag var trött men var rädd att försova mig så kollade klockan vid flera tillfällen. Luften kändes klibbig och täcket för varmt. 4.50 gick jag tillslut upp, trött på att inte kunna somna. Mörkret utanför är fortfarande ovant. Jag kokade två ägg. Under tiden dom kokade letade jag rätt på mitt underställ. Strax innan 6 satt jag i bilen.

Var tomt i byn förutom en buss och en tjej som var ute å sprang. Parkerade bilen och började gå mot bryggorna. Det var knäpptyst ute och jag stannade ett tag för att se var min vän var. Där, sa jag tyst för mig själv samtidigt som han tände sin pannlampa. 

Båtens motor tuffade härligt och vi var påväg. Kl 7 fick vi lägga i första tinan. 8.20 var vi klara med alla 14 och då blev det en varm kopp kaffe och en ostmackan.

Jag har det så sjukt bra och har lyckan att ha fått så fina vänner här. För vilken grym start på dagen! Snart ska jag träffa min klass och vi ska lägga i våra tinor. Underbara måndag!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar