tisdag 10 februari 2015

Vilket studentliv man lever ;)

Att vakna, gå upp och titta ut genom vardagsrumsfönstret ger en sån enorm lycka. Speciellt när solen färgar himlen blårosa. Det är som ett endaste stort konstverk och värmer själen. Imorse var en sån dag och jag bor så fantastiskt bra till att det känns overkligt :)

Imorse hade jag engelska och jag hade skrivit ett tal om kärlek, dock hade jag missuppfattat vårt mission och det blev inte så mycket tal men i övrigt tycker jag att jag fick till en riktigt bra story om kärlek. Gårdagens svenskauppgift är inskickad och klar nu iaf, vi skulle skriva fem olika dikter, jag skickade in många fler. Vi skulle skriva bl.a. Haiku och fri dikt. Kul! Efter det var det dags att analysera första dikten vi valt och läst inför klassen, den jobbar jag fortfarande på. Men dikt är kul och när man är mitt i en känslosam period så blir det konstiga men djupa dikter ;)

När jag gick från skolan idag så spelades Pon De Replay med Rihanna i lurarna och jag blev så otroligt sugen på att dansa. Jag hade lätt kunnat snurra runt och göra massa konstiga steg där jag gick genom byn. Jag fylldes av en glädje som är svår att förklara. Känner mig så glad att jag får mina glädjerus för dom är otroligt värdefulla!

Nu sitter jag på Sjögrens i backen och har pluggat för glatta livet. Det har varit svenska, historia och lite engelska. Nu har precis min mat kommit in så jag ska ta och hugga in så jag kommer tillbaka till skolan i tid :)

Njut av dagen och krama en kompis! =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar