onsdag 11 februari 2015

Bara några dagar kvar...

Och så var det onsdag, frosten har lätt bitit sig fast i takpannorna på huset mitt emot. Himlen är ljust blå med lite enstaka vita fält. Kajorna slåss om att sitta i nån sorts burliknande grej som huset mitt emot har på taket. Jag sitter i soffan med en filt över mig även fast det är ganska varmt här inne just nu. Men det är mysigt.
Vi stog bakom skolan och begrundade himlen igår

Har inte hunnit tänka så mycket på det, tiden har gått fort men nu är det snart här. Sportlovet! Och jag ska till mina gamla hemtrakter för första gången sen i Oktober. Känns lite konstigt när jag tänker på det.. Senast jag kramade på mamma var på höstlovet, sen dess har jag varit här. Det känns konstigt när jag säger det, men det känns inte konstigt att vara här. Men det har ni nog redan förstått :) Dagarna som är kvar här är rätt fulla så jag ska göra mitt bästa för att hinna fixa å städa så det är fint när jag kommer tillbaka.
Gårdagens middagsmys

Efter den lektionen jag har idag så ska jag åka till stallet. Jag och Askas ägare ska rida till ett närliggande stall där hästarna ska varmskos. Det är första gången jag hör talas om varmskoning och jag har inte riktigt koll på vad det innebär? Har läst lite om det och det råder delade meningar. Vad jag förstår är det lättare att rikta skon så den passar bättre. Men iaf, ska bli mys att komma ut till stallet en sväng. Efter stallet blir det att börja rensa här hemma och fylla resväskan med kläder som ska bytas ut när jag väl befinner mig i Väsbyregionen :) 
En absolut favvobild just nu!

Ha en fantastisk onsdag gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar