söndag 1 februari 2015

Ja visst gör det ont...

Har försökt att uppdatera bloggen lite, men den trilskas och vill inte som jag vill.. Bakgrundsbilden är inte den jag vill ha, ute yr snön och både tak och mark är vit...så vill jag ha det här med. Men men jag fick till en ny banner iaf :) En av mina favoritbilder, påväg genom byn... Hoppas ni gillar den :)

Vi har dikt som tema på svenskan nu och jag har valt att ta en dikt från Karin Boye. Hennes namn var det första som dök upp i huvudet när fröken nämnde dikt och så får det bli. Hennes mest kända verk, vad jag vet, är "Ja visst gör det ont" och den skulle jag vilja ta, jag kan på något sätt relatera till den. Men Karin har så många andra fina dikter så jag har inte bestämt mig än. Eftersom känslor och kärlek står mig nära så har jag hittat en, en som påminner om min kärlek. Jaja, vi får se.. Ska läsa på lite om Madame Boye oxå, se vad hon var för dam.
Fick blommor :)

Igår hade jag besök, det började på morgonen när Görel och Ellen kom förbi. Vi satt länge och prata, gillar verkligen våra stunder. Och hon hade även med sig en supergod morotskaka! Så himla gott. Vår fikadejt slutade strax innan ett när jag begav mig till Hamburgsund där jag köpte mig en födelsedagspresent. Den står nu här bredvid mig och är SÅ himla fin. Vilket lyckoköp! Och vilken tur att jag tittade på blocket just då. 
Mitt nya fina bord!

På kvällen kom fyra kompisar över och vi hade en riktigt mysig tacoskväll. Det blev mycket skratt, konstiga diskussioner och mys. Det är så härligt när man kan umgås och inget känns konstigt. Vi pratade om allt och var mer öppna än jag nog varit tidigare med folk på skolan. Men skönt att känna att det går att prata UTAN alkohol! Det var oxå ett samtalsämne, att man alltid skyller på alkoholen. Skitsnack! Vi hade en galet kul och sen kväll. 
Bromance

När de andra gick hem följde jag med till skolan, skönt att få en promenad. Blev av olika skäl inte så mycket sömn i natt därför unnade jag mig att ligga kvar i sängen lite längre idag även om jag inte sov direkt. Natten var som en dröm :)

Nu funderar jag på att ta en dusch och sen ge mig ut i vårt vackra vita vinterland :) Har lite funderingar på vad jag ska hitta på...och efter det blir det kattmys hos Em. Ska bli mys att få umgås lite med Sheila och Svampen veckan som kommer. Och ja, ni kommer få se bilder på dessa söta små varelser haha

Ha en fantastiskt underbar söndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar