lördag 31 januari 2015

Bloggeri, bloggera!

Den här veckan måste gå mot den mest hektiska vecka jag varit med om detta år. Jaa jag vet att 2015 inte varit så lång men det har varit helt galet. Här hemma ser det ut som hej-kom-å-hjälp-mig och om lite mer än en timma dimper söta Ellen och Görel in här, måste äta min macka och städa! Det är ju lite större här, i källarlägenheten var det som anslagstavlan - jag nös och så var allt städat :oP
Påväg hem från bilprovningen i Strömstad

Även kylskåpet är tomt så imorse, strax efter åtta, rufsade jag till håret och drog på mig det i klädväg jag kunde hitta och gick ner till bästa Sjögrens. Köpte mig en macka och här sitter jag nu och glufsar i mig supergott bröd med ost å skinka på. Yummie! Och vilken lycka att bo över det bästa caféet när frukosten sina hemmavid :D
Sjögrens i backen!

Livet i min lilla fiskeby känns bara mer och mer underbart och tanken på att lämna det känns overkligt. Rektorn berättade i onsdags att halva studietiden har gått - HALVA TIDEN!! Men hallå! Har hört flera som funderar på att stanna i Grebbestad under sommaren, jobba och njuta av en härlig västkustsommar. Medan andra vill hem fortare än kvickt. Men fortfarande, för mig är inte jobb eller vart jag ska bo det jobbiga - det är vännerna! Jag upprepar mig, jag vet.. Men jag kan knappt tänka på det utan att få tårar i ögonen :(
På promenad med vänner!

Men för att glädja lite så har jag fått mitt första officiella blogg-uppdrag! Jag som älskar att skriva ska få börja blogga officiellt och nå ut till människor som annars aldrig skulle läsa mina skriverier. Jättekul! Så fort jag gjort mitt första inlägg så kommer det upp info här om vart det är. Men ni kommer inte bli förvånade ;) Jag får skriva om något som ligger mig väldigt varmt om hjärtat :)
Plugga, plugga...

Nu vill jag önska alla en underbar lördag för nu ska jag börja städa ;) Så det blir lite ordning. Ta hand om er och njut av en härlig dag!
Tisdagen den 27 januari 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar