måndag 2 februari 2015

Hela huset dundrar!

Plogbilen åker förbi utanför och jag känner hur hela huset vibrerar när den passerar. Jag sitter som vanligt i soffan och myser. Måndag förmiddag och jag önskar att jag kunde få stanna i min soffa hela dagen, titta ut genom fönstret och se himlens dag istället för att gå ut och göra min egna. Men jag får gott göra mig i ordning och gå till skolan när tiden är inne. Men jag ser fram emot svenskan idag, vi har ju dikt!
Utanför Grebys igårkväll

Nu är jag kattvakt igen! Till två små söta krabater, Sheila och Svampen. Jag satt hos dem igår och de är lite fundersamma om vem jag är än så länge. Men det kommer att ordna sig under veckans gång, det är jag säker på. Lite tråkigt dock att jag inte kan bo hos dem, tycker det är synd att dom ska vara ensamma så länge.
Möt Svampen och Sheila

Helgen ligger kvar som mjuk bomull runt mitt hjärta. Det var härligt att ha folk här, fylla huset med glädje, vänskap och värme. Jag kan tänka mig att det är så mitt hus är van vid att ha det, back in the old days. Hoppas att det blir fler gånger. Och så det där, som värmer mitt hjärta lite mer...men som på samma gång ger mig en klump i magen. Jag vill tänka på det men samtidigt inte och jag vet inte hur jag ska bete mig. För mig är det på riktigt, ingen lek.. Kanske är jag för seriös? Funderar fortfarande  på den...
Vackra Lisa

David och August

Den här veckan är det katter, hästar och blogg som gäller. Jag längtar efter att få göra mitt första officiella inlägg och i slutet av veckan kommer det att komma. Ska bli så himla kul!
Förresten, du har väl inte missat att jag finns på Instagram som Ammiz79? Där lägger jag upp bilder från alla möjliga tillfällen. Har lagt ut 764 bilder såg jag precis. Herregud! Helt galet ;)

Igår var jag och en kompis på Happy Price och i Tanum Shoppingcenter och gjorde det osäkert. Vi åt på bästa Coffeehouse by George och sen gick vi loss inne på 58 Grader N! Min kompis fick agera personal shopper för mig och det hela slutade med ett par dieseljeans. En timma senare, minst 10 jeanssorter... Var ute efter ett par G-star raw men icke blev det det. Men jag är väldigt nöjd med jeansen jag fick med mig hem.

Jag lever livet som lyxstudent :P


Nu ska jag plugga på lite om Karin Boye! Ha en fantastisk dag kära du och njut av livet!

Stor kram och massa kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar