onsdag 4 februari 2015

Frosten biter sig fast på fönstret

Väckarklockan ringer och jag väntar några sekunder innan jag sträcker ut min arm för att trycka på snooze. Burr! Det är kallt i sovrummet och kryper ihop i fosterställning under täcket. Samtidigt som jag småslumrar låter jag tankarna springa iväg med mig. Jag huttrar till och inser att kylan som lagt sig över min lilla fiskeby under gårdagen nog är kvar. Jag försöker intala mig själv att gå upp, det är vardag och skola, jag måste gå upp oavsett jag vill eller inte.

Jag ligger kvar tills klockan ringer igen. Motvilligt tar jag mig upp i den morgonkalla lägenheten och tar fort på mig mjukisbyxor, tjocktröja, strumpor och sockor. Nu har jag bott här en månad, jag känner lägenheten lite mer nu, så efter jag klätt på mig går jag runt och känner på elementen. Japp, jag har rätt... Hallelementet är kallt. Det innebär att jag måste få tag i någon som kan stänga av systemet så att jag kan lufta det, helst nu på morgonen innan jag går till skolan. Värmen försvinner snabbt och skulle jag vänta tills ikväll så kanske något mer element är kallt.

Igår var jag iväg till stallet en snabbis. Det skulle komma hö och det var meningen att vi skulle hjälpa till att bära. Men när vi kom fram så var det redan klart. Vi följde dock med Maria och Baldur ut på en tur och sen åkte vi hem. Mysigt att få gosa lite häst även om vi inte gjorde så mycket mer, jo vi gick ju en prommis i månens sken :) Väl hemma så for jag direkt till katterna. David följde med och där satt vi och tittade på skidor och hockey, samtidigt som katterna pockade om vår uppmärksamhet. Svampen somnade medan Sheila höll koll på oss hela tiden, hon undrar nog fortfarande vem jag är. Tror dom saknar sin matte.

Det var tyst och lugnt i huset när jag kom hem och istället för att lägga mig i soffan så gjorde jag mig i ordning och la mig direkt i säng faktiskt. Somnade nog ganska så prick elva, med ett leende på läpparna. Perfekt avslut på dagen.

Idag ska jag ut och rida i snön! Ska möta upp Askas matte efter lunch och äntligen ska vi få träffas ordentligt. Hon har inte sett mig rida än så lite nervös är jag, men jag tror det går bra. Jag och Aska trivs tillsammans både från marken och när jag sitter i sadeln.

Önskar alla en underbar onsdag!
Kram froggis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar