söndag 11 januari 2015

Oh nooo, it's Egon!!!

För många herrans år sen, typ när jag var 18ish, så hade jag en nymfparakit som hette Egon. Egon var en väldigt speciell fågel. Egon lämnade oss för x antal år sedan och igår kom han tillbaka som en storm! Och han var riktigt pissed!

Jag har nog aldrig varit med om en riktig storm förut, jag har nog bara trott det. Back home är vindarna en piss i oceanen jämfört med vad det var här igår. Översvämningarna var helt galna, ja sök på #egon på instagram och se. Kolla även #Grebbestad och du får se bilder från hamnen. 

Egon blåste sönder något i mitt hus, det knakade till ordentligt och sen började kylan strömma in. Så just nu går det iskalla vindar här inne och mössa är nästan ett måste - INOMHUS!!! Och idag är jag borta fram till 18-ish så jag hinner inte kolla med hyresvärden. Vilket innebär en natt till i förjävla kyla! Jag vaknade täppt i näsan och halsont. Har knaprat esberitox och hoppas på att det kan hjälpa mig. 

Igår låg det krossade takplattor på vägen, vissa delar av vägen låg under vatten, havet begravde bryggorna under vatten och det som kunde flyttas, ja det flyttade Egon på. Jag har vår "sopgränd" utanför mitt sovrumsfönster och jag kan säga att i natt dansade alla containrarna samba med varandra. Och inte var dom blyga, för jäklars vad det lät!
  
Men vad är väl en bal på slottet? ;) Jag ska fixa värmen i lägenheten, för jag trivs verkligen här, ja förutom kylan :) Och även om det stormar lite så är Grebbestad en cool liten fiskeby. Jag är dock lite orolig för Lilla Röd. Har ingen parkering just nu och hittar nytt de dagarna jag är i Tanum. Jag tittade runt omkring där jag ställde den och det fanns inga träd som kunde blåsa sönder, men stolpar fanns det gott om. Gah!

Så nu ska jag göra mig iordning och sen ge mig ut till efterdyningarna av Egon och leta rätt på min fina lilla bil. Håll tummarna att han lever och mår bra.

Ha en underbar söndag!

2 kommentarer:

  1. Vilken storm asså :O vilka översvämningar :O här ute hos mig var det som en bässäng

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan tänka mig det, skönt att det är över :)

      Radera