onsdag 14 januari 2015

Med lätta spår...

God morgon i stugorna. Hur står det till ute i vida världen? Onsdag, Lill-lördag eller mitt-i-veckan, välj det du gillar bäst och gör det bästa utav dagen ;) Själv sitter jag i soffan i vardagsrummet och funderar på att göra en kopp te till. Jag har lite ljus tända men ljuset ute har börjat att ta över det mysiga skenet från ljusen nu.. Men jag vill inte riktigt släcka dom, det är ju en go mysfaktor :)

Idag blir det hemstudier. Det är svenska, historia, naturkunskap och massage. 
-Svenska- Ska redovisa en text jag fått, har valt att redovisa via ett webbaserat program som heter Prezi. Detta är helt nytt för mig så jag ska försöka att lära mig det. Längtar tills vi får börja skriva istället för att tolka texter och redovisa är väl inte heller någon favorit.. Jaja... :)
-Historia- komma på något att skriva om, funderar på att välja Grebbestad. Historia är inte kul, jag hade inte det på gymnasiet men det har tillkommit och därför går jag den kursen nu. Har skrivit om Hästen och nu måste jag hitta nåt nytt..
-Naturkunskap- är egentligen den enda lektionen jag skulle haft idag. Men eftersom jag mår kasst så fick jag jobba hemifrån istället. Läser om energikällor, kraftverk osv Får ägna en timma åt att lära mig allt om våra kraftverk ;)
-Massage- har prov på fredag, nu vet jag inte om jag fixar det eftersom jag mår dåligt men jag kan alltid läsa in så att jag kan ordningen på det. Kan varken ge eller få massage just nu..

Så himla surt, jag hoppas ju att jag mår mirakulöst bättre till imorn eftersom Jinnie ska komma ner på fredag så måste jag vara frisk. Tror inte att jag smittar längre, men jag vågar inte riskera nåt. Får se vad hon säger.

Högt uppe på himlen svävar en fiskmås i vinden. Jag kan ligga och titta på dem i evigheter, tycker det ser så fridfullt ut. Idag är himlen gråblå med några vita tussar av moln. Jag tror att pappa sitter där uppe och tittar ner på mig. Jag tror han gillar det han ser, som tex att jag har börjat få lusten att laga mat tillbaka. Det är väl mest tack vare en väldigt fin vän som är duktig, han inspirerar mig. 

I tankarna svävar jag iväg. Där kan allt bli verklighet och det blir det. Jag hoppas att det ger vibbar så att verkligheten får idéer från mina tankar, för det skulle bli bra. Väldigt bra. Det känner jag i hjärtat *ler lite*

Ha en underbar dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar