tisdag 2 december 2014

Dum, dummare, dummast?

God morgon!

Allt väl denna mörka tisdagsmorgon? Här är allt som vanligt - sovit dåligt, trögt att gå upp och har just ätit ägg å dricker mitt kaffe. Sitter och funderar en massa. Fick ett tips igår om en sak, vilket lät väldigt positivt och jag funderar på att be om mer information om det. Ibland måste jag sätt mig först i ledet och tänka på mig själv och inte ta andra först. Det känns som att det här börjar bli en sån grej.. Jaja ni lär märka av det om det händer.

Igår på svenskan fick vi en debattartikel som handlade om nån som skrev om människan. Vi fick lite info om vad vi skulle göra, ta ut argumenten och förstärkare om dessa fanns. Av denna info skulle vi skriva en text. Jag vet hur jag lägger upp argument när jag ska begära tex högre lön. Men i texten hittade jag bara svammel om vad folk sagt, jag fattade inte vad som var skribentens argument. Så där satt jag och stirrade på en text i två timmar utan att fatta ett skit. Det var längesen jag kände mig så otroligt dum, eller ja korkad. Vad är det för vits att få en uppgift om man inte fattar den, eller förstår hur man löser den?

Det här är kanske chockerande för vissa, men vad jag vet så har jag aldrig i hela mitt liv läst en debattartikel. Jag är inte särskilt allmänbildad. Jag läser om det jag tycker om, det som ligger mig varmt om hjärtat. Och ja, för många är det konstigt, men jag kan inte läsa om något som jag absolut inte är intresserad av. Ett exempel, jag gick och röstade för man SKA rösta. Men jag tycker politik är sjukt tråkigt och jag varken lyssnar eller läser om det.

Så det enda som hände på lektionen igår var att jag kände mig urbota korkad, eftersom jag inte förstog. Och nu förstår jag varför folk börjar skolka, för hade jag inte varit "vuxen" och känt det ansvar jag gör så hade jag inte gått på nästa lektion, då inlämning är. Nu går jag och får antagligen känna mig ännu dummare än vad jag redan känner mig.

Tänk att skolan kunde ge ett sånt sug efter att få börja arbeta igen!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar