torsdag 4 december 2014

Jag är inte ensam!

Det där jag skrev sist, om debattartikeln ni vet.. Jag är inte ensam om att inte ha läst sån tidigare. Eller som en sa, om det är typ om hästar eller nåt annat man gillar så har jag säkert läst men inte om nåt ointressant *ler snett* Så för tillfället känner jag mig mindre korkad ;)

Det är mycket i skolan nu och de flesta är stressade över inlämningar. Jag kämpar med tre saker, varav en är mitt projekt Lövgrodan :) Jag ger den extra mycket kärlek. Tänk vad mycket nytt jag lärt mig om grodor över lag och om pilgrimsfalken! Dock vill naturkunskapsläraren att jag ska ha redovisning om detta framför hela Naturklassen, scary! Jag går ju i en temagrupp, då svenskan krockade med natur i början, och vi är bara 5 personer i den. Får se vad som händer där...

Idag ska vi gå igenom sista häftet med muskler och därefter blir det uteträning. Skönt! Jag tänkte ta med mig kameran då jag hört att skolan behöver lite nya bilder. Och nåt jag mer än gärna agerar är fotograf :D

Jullovet kommer med snabba steg och mina tankar går mer och mer att stanna här hela jullovet. Dels beror det på att jag helst inte vill köra så långt med mina usla vinterdäck och sen är jag student.. Dvs jag har inga pengar. Det kostar ca 3500kr att åka iväg med allt vad det innebär och det är vad jag betalar i hyra.. Vet faktiskt inte hur jag ska lösa det. Kanske blir både jul och nyår i fina Grebbestad.

Men nu är det snart dags att ge sig ut och göra torsdagen. Jag har inte tittat ut än men hoppas att det är vitt av frost på marken och att luften är frisk och krispig :)

Ta hand om er och ha en underbar dag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar