måndag 1 december 2014

Biomys mitt i veckan

Hallå, godmorgon eller god förmiddag kanske? Jag vaknade för en halvtimma sen tror jag, tog mig upp och in i duschen för att sen fixa kaffe och ägg. Musiken ljuder ur paddan, whatsapp plingar till ibland och jag sitter om vartannat vänd mot fönstret och tittar ut på den iskalla himlen. Några av grantopparna sträcker sig så jag kan se dem, ett flygplan på hög höjd gör ett litet vitt streck och det enda jag kan tänka är ett ord - vackert! 

Jag har känt mig rätt vilsen tidigare, inte vetat vart jag ska i livet. Många vet vad dom vill bli. Jag fick den frågan av Pelle förra måndagen. Kan tänka mig att många har ett yrke som dom svarar på den frågan. Mitt svar är ganska enkelt -- Lycklig! Jag skiter i om jag är VD på nåt fancy företag eller städare, så länge jag är lycklig så är det rätt. 

I torsdags hörde jag att några i skolan pratade om att gå och fika på Sjögrens så när skolan hade slutat så skickade jag ett sms till en av dem och frågade om jag fick följa med, det fick jag :) Vi möttes och satt och fika en timme eller så. När vi satt där bläddrade jag i Björklövet och såg att nya Hunger games filmen skulle gå samma dag kl.19 så jag fråga om dom var sugna. Det slutade med att vi gick på bio och det blev mitt första besök på Nautic här i Grebbestad. Mysigt värre. Väldigt charmig snubbe som jobbade där :)

Helgen som var har givit mig så otroligt mycket. Den har varit fantastisk på flera olika sätt som jag tyvärr inte vill skriva om här. Inte så att det är hemligt, bara vet att jag har några läsare här som jag inte riktigt vill dela detta med.. Helgen har helt klart fyllt på med energi och jag längtar tills jag får vara med om detta igen. Sakta men säkert kommer bitarna att hamna på plats... *ler*

Nu ska jag göra mig i ordning för att att gå till skolan. Blir turen via havet idag tror jag minsann. Efter lunch är det engelska och svenska som gäller och det ser jag fram emot! Även om jag har hört att vi kommer få en tuff svenskauppgift...jaja jag låter det inte bekymra mig i förväg.

Ha en fantastisk dag allihopa!
Min vän är vis helt klart...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar