fredag 17 oktober 2014

Vädrets makter

Kurar ihop mig under min mysfilt och försöker intala mig att det är blå himmel och att solen snart kommer börja skina. Presenningens oljud utanför spräcker min intalan, men det verkar inte som att det regnar iaf. På spotify ljuder playlisten 'Happysongs' och den passar bra in. Klockan går sakta mot åtta och jag ska snart packa ryggan. Idag är det Tabata på schemat och muskler förstås, vi har börjat läsa om dom nu. Ett enda stort virrvarr!
Ett mulet och stilla Grebbestad
Igår hade vi dugga om skelettet. Och skelettet gick jättebra, jag kunde allt både på svenska och latin. Men jag missförstod frågorna och svarade lite annorlunda än de andra :) I kroppen finns olika leder, dvs kulled, sadelled, äggled. Sadelleden sitter tex i tummen. Vi fick en fråga om vilka leder som finns i kroppen och vart dom är, och då skulle jag svarat som ovan men svarade nåt helt annat. Haha jaja ibland är det svårt att lära en gammal hund att sitta =P

Igår spelade vi basket på träningen, sjuuuukt kul! Jag gjorde inga mål what so ever, men jag hade kul och det är huvudsaken. I helgen kommer jag ha sjuk träningsvärk efter dagens träning men på söndag ska jag iväg och träna småkidsen! Ser faktiskt fram emot det även om jag är livrädd, barn är inte min grej riktigt... Jo småttingar, dom är lätta men när dom blir äldre. Gah!
Dammen = nästan hemma :)

Idag behöver jag bara ha mjukisar till skolan eftersom det är träning, i tisdags så sov Marion här och hon propsa på att jag skulle ha mina elefantisar å min nya stickade, så jag hade det. Kändes som jag gick i hemmamyskläder men sååå skönt. Och helt galet, men va många som tyckte mina byxor va snygga. Vem fick dom i blått, Madde eller Sandra?? Jag vill ha tillbaka dom haha :oP

Nu måste jag ta å börja fixa lite, ska dra om 20 min :) Hoppas på att få lika trevligt möte i skolan som jag fick igår morse.. Ibland behövs det inte så mycket mer än en konversation med en vuxen för att förgylla morgonen ;)

Ha en underbar fredag allihopa!
Kram hela dan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar