söndag 6 juli 2014

Sunday means...market!

Sawatdee Ka. Sabai dii reu?

Sitter och googlar lite på thailändska och helt plötsligt kommer jag till Sophies blogg och en massa nyttiga ord som dom försökt lära mig under veckorna i Khanom. Men det är så svårt när man inte kan se det framför sig, men nu får jag plugga på lite =)

Vaknade strax innan 3 imorse igen, alldeles för tidigt. Så jag somnade om och vaknade strax innan 5 istället. Då gick jag upp. Har ätit frulle och sitter nu å spanar efter lite info på nätet medan jag tittar på bilder och minns. Saknar gemenskapen där borta, nästan vaje kväll möttes vi på Jam Bay och bara hängde. Ibland dök det upp nya människor, ibland var det vanliga gänget. Men alltid så himla mysigt.

Det är söndag idag och i Khanom innebär det marknad. Gillar att besöka marknaderna där, de flesta blir jätteglada om man handlar av dem, som när jag gick fram till en dam för att jag trodde hon sålde en sorts banangodis, men så fick jag smaka och så var det inte det. Men jag köpte iaf :) Mycket är paketerat i bananblad så det är svårt att veta vad som är i.

Jag skulle kunna skriva flera sidor om hur mina två veckor har varit. Men vet inte om någon skulle orka läsa. Alla var så snälla och välkomnade mig in i gänget utan problem. Jag som annars är väldigt feg begav mig själv till Jam Bay en kväll. Satt och prata med Charlotte innan Kat kom och visade sina smycken. Ångrar att jag inte fotade då. Sen kom Candy och vi fyra satt och prata ett längre tag tills Kat gick hem och Sophie kom, sen fortsatte vi snacka.

Både thai och faranger var fantastiskt välkomnande och jag längtar tillbaka till värmen och gemenskapen. Det var en tjej som sa en sak; "It's a lot of heart here" och det hade hon verkligen rätt i.

Från spotify ljuder vår playlist "Khanom Reggae goodvibes!:)" och jag vet inte hur många ggr den har snurrat sen jag kom hem. Jag som aldrig lyssnar på reggae kan inte förmå mig att sluta lyssna, men det är väl att man vill hänga sig kvar så länge som möjligt :) Och det påminner om kvällarna på Jam Bay. Filmen nedan är jättekort och inte den bästa, men det ger ett hum om hur vi hade det vissa kvällar.



Här sitter vi runt bordet, ibland var scenen igång och det var flera som både sjöng och spelade. Superhärligt.

Nu ska jag sätta fart och vika lite tvätt, för snart är maskinen klar igen. Det är grått ute idag men solen försöker ta sig igenom molntäcket. Jag tror vilket som att det kommer bli en bra dag idag.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar