måndag 7 juli 2014

God morgon Måndag och välkommen!

Helt galet vad tiden går fort, för en vecka sedan satt jag på White Beach Service, åt min american breakfast, tittade ut över havet och försökte se rosa delfiner. Nu sitter jag vid mitt köksbord i lägenheten och funderar på om det verkligen hänt eller om jag bara drömde det.

Förra året när jag kom hem från Thailand så gick jag in i en vägg, den sk jobbväggen. Jag känner mig stabilare den här gången och Sophie har hjälpt mig med hur jag ska fixa det här utan att falla ner i en lång deppighet. Det är SÅ enkelt, jag har nog gjort det varje gång jag kommit hem från Thailand. Men den här gången känns faktiskt annorlunda.

Jag vet inte vad som väntar mig på jobbet, 200 eller kanske 300 mail? Jag hoppas att den här resan har gett mig pondus att förbise det som gjorde att jag mådde så dåligt innan jag åkte och inse att jag är så mycket mer värd än den skiten. Jag kan inte förneka att jag har en klump i magen som ligger och sticker från insidan, men det vore nog konstigt om jag inte hade det.

Somnade mitt på dagen igår, vilket var helt underbart. Blev bjuden på middag hos Mia och Fredrik på kvällen, grillat! Mumma! Fick även träffa två av deras vänner, himla nice. Jag gick dock hem strax innan 22, fixade iordning mig och kröp till sängs. Vaknade som vanligt vid 3 men tvinga mig att somna om utan att gå upp vilket funkade bra, vaknade strax innan 5 och då gick jag upp. Jag njuter av jetlagen, det ger mig en speciell ensamtid, svårt att förklara... Men jag njuter av att se solen stiga och bara få njuta.

Imorn ska jag förbi hälsan, känns bra. Har ett nasty sår på foten som troligtvis är infekterat. Det har blivit lite bättre sen jag kom hem men neee ser inte okej ut och gör ont om vartannat. Får be dom ta en odling och se vad som behövs göras.

Kollegorna kommer nog bli förvånade för om du skulle träffa mig idag så skulle du titta på mig, inse att jag inte alls är så brun och fråga om jag verkligen varit i Thailand :) Men jag får väl förklara att jag inte var på en sol och bad charter, jag var på en äventyrsresa i en del av Thailand som ännu inte är fullsmetad av turister. Där stränderna är tomma på solstolar och parasoll men fulla av krabbor och snäckor. Där du gör så mycket annat än bara ligger i solen. Men lite brun är jag haha =P

Tare lugnt där ute och ha en underbar måndag!  
Dagens outfit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar