lördag 3 maj 2014

En ny härlig morgon!

God morgon. Som vanligt är det otroligt vackert ute. Frosten glittrar i solskenet och fåglarna sjunger som aldrig förr. Mysigt att bara stanna upp, ta några djupa andetag och iaktta naturen. Har du gjort det nån gång? Om inte så gört! :)

Natten var hemsk. Kunde inte alls sova och strax innan 2 gick jag ut på toa. Jag försökte ignorera mörkret och kylan, det ena fungera bra, kylan satt dock kvar i fötterna länge.

Nu ligger jag i soffan med en sovande Bubblan. Jag lyssnar på hur äggen sporadiskt slår i botten av kastrullen och perkulatorns sega suckande. Jag längtar efter att få sätta tänderna i ett ägg med Kalles kaviar och känna kaffesmaken i munnen. En sak jag uppmärksammat här är hur mycket jag verkligen njuter av frukosten och hur skönt det är att göra det själv. Men självklart kan jag göra ett undantag när jag får sällis av drömprinsen ;)

God morgon gott folk och ha en underbar dag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar