lördag 3 maj 2014

Bondmora dag fem

Som vanligt har det blåst och varit kallt, solen har skinit men det har inte varit någon direkt värme. Det blev en promenad idag med, skönt att röra lite på sig...ehm fast det gör jag ändå men ändå. 

Tiden går verkligen galet fort och det är inte många dagar kvar. Imorgon är det söndag och jag har varit här i dagarna sex och då är det bara två dagar kvar innan herrskapet kommer hem. Crazy!
Jag måste säga att jag är djupt imponerad av Sandra som fixar det här och en liten tjej. Förstår inte hur hon får allt att gå ihop.

Det jag lärt mig är dock att förberedelser belönar sig, som imorse, allt var klart och utsläppen gick smidigt och fort. Så förberedningar är bra!

Jag är astrött rent ut sagt och slötittar på en film på sexan. Om en halvtimme ska jag upp till stallet och ge hästarna kvällsmat. Det såg verkligen ut som att det skulle bli regn tidigare men det blåste förbi. Tackar tackar!
Bilden ovan: Lizz myser i soffan, Bubba hjälper mig att hämta tall till getterna, jag och Hakur när vi var på promenad och sista bilder mys med tjejerna ute i skogen.

Bilden ovan: Vi var inne och kikade i huset och getterna ville hänga på men fick inte. När vi gick ut ur huset hoppade Klöver upp och retade dom andra som faktiskt inte lyckades hoppa upp. Senare under kvällen låg dom och mös ute i solen. Fina fina getterna!

Trött Bubba hittade en naturlig huvudkudde och la sig för att sova. 

Ja som sagt, är tröttare än tröttast. Skönt att ta en lång varm dusch för att sen mysa lite i soffan. Hoppas verkligen att jag får sova i natt så jag blir lite piggare imorn. Nu ska jag fortsätta kolla film innan det är dags att gå till stallet!

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. HAhaha... nog e man allt bra trött ibland men det är som du säger. Förberedelser, struktur och ordning och reda kommer man långt med! ;)

    SvaraRadera