tisdag 13 augusti 2013

Massa kul hela tiden!

Då ska vi se, jag hade alltså tid hos Emma kl.12 och jag var lite osäker på vart det var så jag gick i god tid. Sen att det bara tog 5 min att gå dit är en annan sak, det visste jag ju inte då.

Fick be en tant om hjälp som jobbade i en närliggande butik, det visade sig då att jag bara behövde gå över vägen för att hitta. Emma är en av två(?) nageltjejer i Grebbestad. Hon delar sin lokal med en frisör och dom har även en del försäljning av smycken. 

Av någon anledning (I wonder why *skratt*) så hade jag någon vecka tidigare sökt på #Grebbestad på instagram och på så sätt hittat Emma. Jag bestämde mig för att boka tid, vilket jag är glad över, hela veckan var fullbokad nu. 

Vi började och jag ville ha vanlig manikyr och valde ett lack som hon skulle lägga på.. Så här i efterhand så hade jag kanske valt ett annat, mina naglar matchar numer påsarna från Sportshopen ;)
Jag är dock väldigt nöjd och kan varmt rekommendera Emma Cederbjers Skönhetssalong i Grebbestad.

Jag fick lite tips och gick därifrån med massa idéer och jag tror att hela jag log.

På vägen hem gick jag in på Ica och fiskaffärn. Det var dags för räkor! Så min lunch blev helt enkelt:

På eftermiddagen åkte jag till Sportshopen och precis när jag parkat så ringer Sandra :D Vi pratar länge, jättemys, men tyvärr inte tillräckligt länge för att hindra mig från att handla! Är dock sjukt nöjd så det gör inget ;)

När jag kom hem blev jag akut sugen på glass, en stor kall men len mjukglass som smeker tungan och bedövar läpparna när man äter den. Gud så gott. Tar vägen ner mot bryggan, men vad händer? Jo jag går förbi glasskiosken och jag hade nog ingen koll men mina fötter visste. Innan jag vet ordet av så står jag i baren på Grebys och beställer en...öl!?! 

Jag slår mig ner utanför och solen värmer galet mycket och ölen smakar ljuvligt. Jag glömmer snabbt glassen och bara njuter.

Bakom mig sitter fyra tjejer, unga.. Kan dom ha varit 20-22 eller nåt sånt. Ibland kan jag inte låta bli att lyssna och medan solen stekte så log jag av att dras in i den bekymmerslösa (??) unga tiden igen ;)

Tiden gick och magen börja knorra. Vilken tur, köket hade just öppnat och jag beställde in den där skaldjurssoppan som resten av familjen tjatat om. Och en till öl, lovar att det var servitrisen som propsa på det (hon frågade faktiskt en gång). Och ja ni, den där soppan.. Får inte skriva vissa ord så jag väljer ett annat.. Den var förjävla god! 

Efteråt blev jag kvar, pratandes med Moa. Sjukt trevlig tjej från Stockholm som jobbar här under sommaren. Jag berätta lite om mina tankar och hon ville hjälpa till, så på torsdag blir det middag på Grebys igen och lite snack :) Varför är inte folk hemma så trevliga som dom är här? Är det bara inbillning eller är folk gladare här? Eller är det jag som är mer öppen för det?

På kvällen hade jag dejt med solen och 50 nyanser av honom. Varför, varför har jag inte läst den tidigare? Herregud!

Nu har jag precis ätit frulle på Sjögrens, lite senare än igår. Stammisarna har för längesen gått och jag har insett att målarna på målerifirma Gabrielsson i Munkedal har sjukt heta målare! 

Nu ska jag snart ta tag i dagen. Har ett hum om vad jag ska göra, resten ordnar sig. Funderar på att ta en tur till tjurpannan om vädret tillåter, det känns dock som att det blåser lite för mycket. Well, den som lever får se.

Ta hand om er!
Kärlek från Grebbestad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar