onsdag 13 juni 2018

Från toppen till botten

Det är konstigt vad snabbt känslorna kan dala. Det är jättekul med nya jobbet, jag får extrapass och jag gör saker jag aldrig förut gjort. Men det är bara ett sommarjobb och jag söker andra mest hela tiden. Jag hade sökt ett jobb som jag verkligen kände för, ett kontorsjobb på Tanums kommun. Det kändes som att det var klippt och skuret för mig, det enda jag inte hade var väl kunskap i deras program. Men idag fick jag mail att det gått till annan sökande..

Jag fick inte ens komma på intervju...

Känner mig så sjukt dålig. Det här är INTE bra för självkänslan.. Om jag inte ens får komma till intervju på ett endaste jobb, är jag så jävla kass? Jag vill ju faktiskt tro att så inte är fallet...

Jag tänker tex på min nuvarande chef. Han såg att jag blev taggad på Facebook i ett inlägg ang arbete. Då erbjöd han mig en tjänst, även fast han visste att jag hade jobb just då. Han ville att jag skulle jobba för just dom. Så något har jag väl.

Jaja jag vet, men ibland är det svårt att se livet enbart ur positiva ögon. Men jag försöker. Ibland blir allt bara lite för mycket nedåtgång serru :)

Ville bara skriva av mig lågheten. Snart ska jag åka och inhandla sushi och sen ska jag vara hundvakt. Vad livar till livet bättre än en busig liten hund.

Hade!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar