måndag 12 december 2016

Julfilmer och kärlek!

Då jag haft en hel del tid liggandes framför tvn hemma så har jag sett en massa julfilmer senaste tiden. Några av de jag sett är:

Once upon a holiday
The spirit of Christmas
Merry Kissmas

Å massa andra. Och för dig som sett en julfilm av detta slag tidigare vet hur fullsmockade med kärlek dom är. Det är nästan för mycket även för en inbiten romcomnörd som jag. Men det är härligt och jag älskar kärleken, se första kyssen och vara med från första träffen tills det blir nåt. Ja veeet, så nördig men det är bara så underbart.

Självklart blir jag känslosam och tittar till mig själv. När ska jag träffa drömprinsen? Var gömmer han sig egentligen? Nästa år tar jag ett stort steg då jag går från att flytta runt till olika möblerade lägenheter till att flytta in i ett hus! Det ska bli fantastiskt och jag längtar som en toka. Ett stort hus där jag får plats med alla mina saker, dvs jag ska ÄNTLIGEN få packa upp mina flyttlådor! Weee! Det kommer bli magiskt!

Huset finns på en mysig gård och mina närmsta grannar, som även är mina hyresvärdar, är helt underbara. Den korta stund jag känt dem så har de visat sig vara otroligt ödmjuka och kärleksfulla. Vidare så bor deras son J och jättekatten Levis i huset. Levis är en maine coon (stavning?) och ser ut som ett mindre lodjur :) Och på gården finns sex fantastiskt vackra hästar, som är av raserna ardenner och nordsvensk. Deras firma Rena Hästkrafter bygger på just - Rena hästkrafter! Om du är nyfis så finns dom på facebook och har även hemsida.
Mitt hus är det mellan det vita och stora röda.

Mina hyresvärdar, deras son och några av hästarna

Så när jag flyttat in i huset så gissar jag att Snöboll får flytta dit och kanske en katt till. Får se hur det blir. Sen är det bara barn och snubbe som saknas. Vilken ordning dom kommer att komma i får jag väl avvakta å se. Men jag längtar verkligen efter att träffa någon att ösa min kärlek på, för det finns det gott om i mig.
Lukas och Ruben

Nu ska jag snart ge mig iväg till Alves möbler och kolla in en säng. Ska bli skönt att få en egen säng igen, en säng som bara är min! Soffan börjar bli lite seg att sova i. Ligger vaken några timmar varje natt då jag försöker att somna om efter att jag vaknat.. 

Ha en fortsatt fin dag gott folk! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar