tisdag 16 februari 2016

Sega morgontankar från lilla huset i G-town

God morgon där ute. Hur står det till? Här strömmar Stevie B och låten Because I love you ut ur högtalarna. Kaffet är fortfarande varmt men äggen är uppätna. Tittar jag till vänster så ser jag att en fin dag håller på att vakna. Himlen avslöjar mycket på morgonen. Det kommer bli en kall men fin dag idag igen. En sån dag jag älskar att leva i.
Kyrkan på Hamburgö

Senaste tiden har jag hört flera småbarnsföräldrar säga att "man får välja sina fighter" med sina barn och jag har insett att i vuxna livet är det exakt likadant. Igår valde jag att inte ta fighten, kände att det inte var värt det så jag gick därifrån. Idag är en ny dag med nya möjligheter som min gamla kollega Mange skulle säga. Och det är tisdag, dvs bild! Och håltimmar så kameran åker med till skolan så att jag kan gå iväg och fota lite.
Väcker fyr utanför Tjurpannan

Det är mycket i luften just nu och jag känner att jag vill vara själv. Kan vara så att det återigen är lite mycket med ynglingarna i skolan? Kan det vara ryktena man hör om centrat? Tankar på framtiden? Jag mår bra, alltså jag är inte sjuk på något sätt, men jag behöver tid för mig själv just nu. Den här veckan blir dessutom tuff med skola plus jobb efter det. Men nästa vecka är jag ledig. Då blir det ny gaddning och sen måste jag plugga som tusan inför VHF-provet. Sen välkomnar vi mars =D Då händer mycket. Dels ett viktigt samtal och sen ska jag och fyra till åka till Stockholm för att representera Grebbestad Folkhögskola på Vildmarksmässan! Ska bli sjukt kul! Fredag till Måndag på hotell i Stockholm med ett gött gäng. 
Älgfallet vid norska gränsen

Nu ska jag fundera på vad jag ska ha för kläder... Kanske blir det vanliga - Snickers Workwear från topp till tå! Enda alternativet för min del när det är kallt och jag ska ut å fota :oP 
En söt skarv torkar vingarna i Grebbestad

Önskar alla en fantastisk tisdag!

2 kommentarer:

  1. Vad kul att du kommer hit! 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller bor på hotell på söder :) Men till Stockholm iaf, å Älvsjö ;-P

      Radera