fredag 28 augusti 2015

Kustbevakningen tog oss...

..ombord på ett av deras största fartyg igår. Jag som tidigare velat söka deras utbildning njöt när jag var ombord. Det är utan tvivel ett drömjobb! 

Vi fick gå runt och titta medan de berättade om hur de jobbade och om deras dagar.

Det är en otroligt fin båt med allt som kan tänkas behövas på havet. Det märktes att besättningen älskade sitt jobb och visste vad de gjorde. De var otroligt trevliga och tog väl hand om oss :)

Jag hade gärna stannat kvar på båten, ätit Williams pannkakor och följt med dem på deras nästa äventyr...

Igår var vår första närkontakt med några havsdjur oxå. På bilden ovan ser ni den vanliga strandkrabban. Nu kan jag se skillnad på honor och hanar. Sjukt nöjd! Nu ska jag bara tuffa till mig så jag vågar ta i dom så jag kan kolla det haha :-P

Med en bild på mig å bästa läraren i vår båt önskar jag alla en fantastiskt härlig fredag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar