onsdag 15 april 2015

Lite vanligt tugg :)

Ligger i soffan med datorn i knät och njuter av gamla dängare från bl.a. Mauro Scocco på Spotify. Snart kommer dock See you again igen, det är min låt just nu. För er som inte vet så är det en låt skriven med Paul Walker i tankarna. Otroligt känslosam för de som kände för honom. Och ja, jag grät när jag såg filmen på bio förra veckan. Så känslosamt!

Men iaf, ligger och tittar ut på en ljust grå himmel, nästan så ljus att det gör ont i ögonen. Jag sov som en jag vet inte vad i natt. Kan bero på att en stor sten föll från axlarna igår. Underbara Madde ringde några samtal och vips så var väggen fixad! Fantastiskt! Eller ja, den blir klar idag eller imorn men hålet är redan borta! Det är bara tapeten som ska upp! Helt otroligt fantastiskt och jag är SÅ glad! 

Vilka fantastiska vänner jag har. Utan Er hade jag inte fixat den här resan. Det är samma här nere, jag är ju bostadslös några veckor i sommar men tack vare fantastiska människor så kommer jag få tak över huvudet och det kommer lösa sig. Fick ett sms igår med frågan om jag hittat boende i sommar, jag blir alldeles rörd. Ska kolla idag vad det kan innebära, en liten gissning är att det är på en gård. Hur underbart skulle inte det vara? Vakna upp tidigt en sommarmorgon och gå upp och pussa på hästarna i stallet. ÅH vad jag saknar alla djuren! Vi får se :)

Snart är det dags att gå till skolan. En lektion idag, sen blir det lunch med Görel och Ellen för att sen åka vidare till Aska och alla lammen =D Det är tråkväder ute men det är okej, jag ler ändå :)

Imorn är det planering inför helgens öppet hus. Ja, ni kommer väl och hälsar på? Mellan 11-16 har Grebbestads Folkhögskola öppet hus för nya och gamla elever. Skolan fyller även hela 140 år så det bjuds på kaffe, tårta och grillad korv. Det kommer nog dyka upp en å annan jubilar (säger man så?) och sen kommer familj och vänner till de som går i skolan. Det kommer bli en toppendag! Så hjärtligt välkomna!

Nu ska jag göra mig redo för skolans infofika.
Önskar Dig en fantastisk dag!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar