måndag 9 mars 2015

Vem visste att det skulle hända?

God dag gott folk. Hoppas att ni har lika blå himmel som jag har här just nu. Skönt efter helgens ruskväder! Jag sitter dock inne, framför datorn... Ja, jag har lite svenska som ska vara inlämnat till idag. Analys av en film, går sådär...det är väl därför jag hamnade på bloggen istället ;)
Skrev dikter vid havet i fredags
Om vi spolar tillbaka tiden två år så hade jag precis varit ute och gott med mina älsklingar Bubblan och Lizz. Jag åt mysfrulle med Sandra, det var lördag men ändå så både städade och tvättade jag. 
Dagen innan skrev jag; "Det jag en gång kom till finns inte längre. Saknar glädjen, gemenskapen och det familjära som fanns. Nu, ja nu är allt det borta.. Få säger vad dom tycker och tänker. Jag börjar göra det, någon måste ju säga nåt.. Right?"
För ett år sedan skrev jag: "Gemenskap på jobbet är när det är öl och utbildning för alla utom kundtjänst. För vem tycker att vi ska kunna våra produkter? Vi är ju inte så viktiga."
Varför blir vi så bittra när vi är så här söta å glada när vi är små?
Träffade söta Ellen igår
När jag tittar tillbaka idag så undrar jag varför jag inte tog mig därifrån snabbare. Ni ser ju själva hur bitter jag var. Varför stannar man i ett förhållande när det inte ger något? När det bara stjäl din energi och din livslust? Idag sitter jag i ett 1850-talshus på västkusten, jag har ingen fast anställning, jag studerar och mitt liv ser helt annorlunda ut. Men vet ni vad, jag är lycklig! Just nu, just idag är det här jag ska vara. Jag kan inte säga att jag är kvar här om tio år men där jag är i mitt liv idag så är det i den här lilla fiskebyn jag ska vara.
Bästa Aska spanar in får, som spanar in oss :)

Jag säger inte att gräset är grönare på andra sidan, ibland ska man vänta och se vad komma skall. Men jag väntade i tre år och det blev bara sämre, som jag ser det så var det här min enda utväg. Och nu känns det som att jag försvarar den och det ska jag inte behöva göra. Jag har gjort något som många tycker är modigt och det är så jag fortsätter se på det.
Säg hej till en riktig Grebbestadbo!

Förra veckan bjöd på massor av roliga dagar. Det blev en tur till Veddö med Kim & Tess, träning med bästa seniorgänget på Tedactive och det bästa av allt - jag skrev på papprena för att bli riktig Grebbestadsbo! Har massor av bilder och jag hoppas att jag får tid i veckan att lägga ut en del. Dessutom har mina pysselgrejer åkt fram! Nu jäklar ska här pysslas och målas!
En ny hobby, måla akryl, fantastiskt kul!
Kram hela dan!

2 kommentarer:

  1. Men varför ska du behöva försvara dig?
    Du tog tag i en livssituation som inte var bra för dig!
    Du tog chansen och gjorde något åt det!
    Du gjorde det för dig och bara för dig!
    Inget försvar krävs för att man bryr sig om sig själv och sin egen hälsa!
    Så det så!
    Kramar

    SvaraRadera