söndag 1 mars 2015

Nu är det klart!

Efter nästan sju år får jag tacka för mig på mitt företag. Jag sökte jobbet av en slump och det har jag aldrig ångrat. Företaget var fantastiskt - till en början. Det var min nya familj och dom fanns där bl.a. när pappa gick bort. Och dom var ett fantastiskt stöd. Men tider förändras.

De senaste tre åren har varit hemskt. Inte pga våra produkter - de är de bästa på marknaden och jag kommer fortsätta att sprida dem omkring mig. Det finns mycket annat som måste stämma på ett företag för att det ska fungera.

Några tips från mig är att:
Ett - dejta (dvs känslomässigt) aldrig någon på företaget. Det kan gå väl men gör det inte det så kan det bli ett helvete!
Två - se till att ha koll på regler via facket vad som gäller ang arbetsmiljö och liknande
Tre - blir det för jävligt så stick, det är inte värt det

En person jag alltid tyckt väldigt mycket om på företaget sa till mig förra veckan att livet är för kort för att man ska gå och må dåligt, speciellt på jobbet. Han har så rätt men trots det är det många som inte vågar, ett jobb sen många år tillbaka är en stor trygghet..

Idag är första dagen på resten av mitt liv. Första dagen jag inte längre är anställd på mitt företag. Något jag kommer ta med mig är det underbara gäng jag träffade när jag först började där - min Snickersfamilj!

Man lever bara en gång. Ta vara på tiden och gör det som får dig att le. Våga och jag lovar att du vinner så mycket mer.

Nu fortsätter min resa och nästa stora grej händer kring påsk. Snart är jag en västkustbo på heltid och jag längtar så ofantligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar