söndag 22 mars 2015

Innebandyderby i Uddevalla!?

Så var söndag igen och jag har haft en helg ledig, vilket har varit superhärligt. I fredags var jag i stallet med M och vi var båda lite slöa så vi släppte Aska och Baldur i ridhuset. Hej vad det gick och det märktes att dom har saknat varandra. Vi ställde även upp ett hinder, Baldur var livrädd och Aska försökte agera god förebild och hoppade...någorlunda ;) Kvällen avslutade jag med massa räkor!

Igår mötte jag upp tre kompisar vid skolan, självklart hade jag kameran med mig. Solen sken från klarblå himmel och det blåste rätt rejält, men vi gav oss iväg ändå. Vi hade ett stenbrott som mål och nedan på kartan så ser ni hur vi gick. Ner mot Grönemad, vidare in på Mor Klaras väg och efter det är det lite suddigt. Vi kom till stenbrottet som var väldans stort. Många små stentorn var byggda och jag funderade lite varför man gjorde dessa "stenblock" back then.. Vet du?

Det blev en helt fantastiskt härlig tur och vill du se mer bilder så kan du se det på min andra blogg på Grebbestad.com


 Hittade denna lilla krabat i en bil som stod parkerad på Edsviks camping. Sjukt söt så jag var självklart tvungen att ta kort på den ;)


Efter en ca 7km lång tur så var jag hemma igen. Tänkte ta mig en latte och blogga lite nere på Sjögrens men det visade sig vara knökfullt! Två ggr var jag nere men insåg att det var kört. Jag drack min kaffe hos mig och fixade lite innan det var dags att möta David och Linda på skolan. Vi skulle till Uddevalla!

Marcus, min klasskompis och Lindas kille, spelar innebandy i ett lag som heter IBK Walkesborg och dagen till ära var det derbymatch mot Herrestads AIF. Vi åkte till Stenab arena och det här skulle bli min första innebandymatch. Jag sa till Marcus innan att jag tyckte att han skulle göra mål. Han sa att det inte var så viktigt, bara de vann. Tog lite bilder från matchen, typ 150st men här är ett urplock :)
Marcus tekar och vinner den så klart :)
 


Marcus testar köksingången (Davids uttryck)

Marcus gör mål!


Bäst att ta i ordentligt ;)


Så mycket känslor i en å samma bild!
Är det mål eller inte?

Walkesborg vann matchen med 8 mål mot Herrestads 5
Det var riktigt kul att titta på matchen och jag tycker att Marcus gjorde en bra match. Var kul att jag fick följa med och kolla. Synd att jag gjorde det näst sista matchen men men =)

Idag har det varit skitväder ute och jag har tvättat två maskiner, diskat och lämnat ett element hos M. Annars har jag mest slöat. Idag blev det en tidig middag i form av en Lax och skaldjurssallad hos Sjögrens. Och ja, det är här jag sitter och bloggar. De har stängt men jag drar över tiden lite medan tjejerna städer å fixar.

Imorn är det skola igen. Jag känner att jag borde sätta mig och gå igenom lite material till två projekt men vette sjutton om jag orkar. Tror det blir att städa lite till och sen en film eller två. Har hittat ett jobb jag tänkte söka oxå. Jaja det finns att göra.

Hoppas att ni haft en härlig helg, det har jag helt klart haft =)
Ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar