lördag 24 januari 2015

Terrängbanan i Strömstad!

Tjena hej där ute i vårt avlånga land. Här är det blåst och blötsnödeluxe denna sköna lördagsmorgon. Hur är det hos dig? Samma lika eller är vädret bättre hos dig kanske? Ja, även om det hade varit mysigt om solen sken så gör det mig inget idag. Ska snart bege mig mot Tanum och spendera min dag där, ska bli himla gött ;)

Igår var det meningen att vi skulle besöka Strömstad badhus men eftersom många i klassen är sjuka så blev det inställt. Gah! Nu måste jag bada kallbad iaf HJÄLP!!! Haha aja, det får bli en utmaning. Men klart vi inte bara var hemma, vi drog iväg till Strömstad där vi plockade upp fröken och hennes kompis och så for vi till Strömstad terrängbana.

Vi gick en mysig skogsväg med en del hinder som bäckar och nerfallna träd, en del backar - både uppför och nedför. Vid ett tillfälle kom vi fram till en underbar utkiksplats. Vi stannade en kort stund, fotade lite och så gick vi vidare.

Nästa stopp var vindskyddet där vi hade tänkt tända en eld, grilla korv och även banan med choklad. Det låg vackert på en höjd med en sjö nedanför. Precis när vi kom fram sprack det upp och solen sken på oss. Hon kan det där med väder vår fröken :)

Efter grillning och lite tankeövningar så begav vi oss hemåt, mätta och glada. Fast vi for inte hem till Grebbestad utan hem till fröken där vi spelade spel, åt godis och skrattade ännu mer :) Det blev en fantastisk dag som inte alls kändes som skola. Men ibland måste man kanske ha även sådan dagar? Ett är säkert, hade jag vetat detta när jag gick ur skolan så hade jag oxå pluggat på folkhögskola. Nu är jag glad att jag får uppleva detta i "efterhand".
Niklas filosoferar

Snart ska jag vara kattvakt igen, ska bli SÅ mysigt att få lite kattsällis igen. Denna gång är det en tjej i skolan som ska åka till Stockholm en vecka och då ska jag mysa lite med dom när hon är iväg. Jag kommer inte att bo där men ska försöka att ta mig förbi några timmar om dagen. Hon har TV så jag ser fram emot att sitta i soffan med en katt bredvid mig och nåt helt onödigt på TVn - bara för att! 
Korvgrillning på hög nivå!

Ni vet att jag skrev för ett tag sen att Jul och Nyår kändes som en bubbla och att jag trodde att allt skulle bli som vanligt när skolan började.. Ja nu är vi där. Nu är allt som vanligt igen. Jag saknar ledigheten, eller egentligen inte att jag var ledig....mer sällskapet. Ibland förstår jag inte varför man ger sig in i något när man vet att man kommer backa, jag förstår verkligen inte. Säga och göra saker för att sen ångra. Nä, låt det bara vara i sånt fall. Det är bäst för alla inblandade...

Nu ska jag hoppa i mina kläder och ge mig ut i snöovädret. Skönt att jag flyttade bilen igår så jag slipper gå genom halva byn i det här vädret. Jag hoppas verkligen att jag får träffa båda D´na idag, jag ler bara vid tanken av deras galenskap.

Ha en fantastisk dag där ute och krama dina nära å kära. Det finns dom som bor för långt för att kunna göra det..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar