måndag 22 december 2014

Kakelugnen är fortfarande varm...

Jag vaknar sakta men öppnar inte ögonen, istället njuter jag av den mjuka stora sängen. När jag väl sakta öppnar ögonen tittar jag in i två runda kattögon och hon piper till lite och buffar på min hand. Vad är livet utan djur egentligen? Ja jag vet inte. Tiger sträcker sig raklåg och trycker tassarna mjukt mot min panna och jag ler. Vilken härlig start på morgonen.

Jag är just nu kattvakt åt två kattsystrar på 2 år. Den ena, Tiger, är kelig och vill gärna ligga i knät eller på magen och när jag inte klappar henne har hon en tendens att ta med tassen i ansiktet tills jag klappar henne. Självklart inte med klorna ute ;) 
Mys i soffan med den keliga systern

Kurat ihop sig i soffan
Hennes syster är helst ute och är inte så kärvänlig som Tiger. Tror hon kallas Sis, hon är kelig när hon vill och är en väldigt trevlig katt. 
Sis är svår att ta kort på
Det är skönt att bo i en riktig lägenhet, jag tror att jag varit rätt bortskämd med det "back home". Min källarlägenhet är superfin men det är en källarlägenhet och det går inte att komma ifrån. Här finns stora fönster som släpper in ljus. Och det är liksom en riktig lägenhet. Och ett stort plus är kaminen. Imorse när jag gick upp la jag händerna på den och den var fortfarande varm. Mysfaktorn är skyhög!

Igår pratade jag med min hyresvärd och jag fick lite julpyssel. Julgranen är hennes farmors, så gammal men så himla charmig. Kul med lite jul även hemma hos mig. Jag har ledstjärnor i fönstret och på vardagsrumsbordet ligger en fin julduk med röda ljuskoppar. Det är alldeles lagom :)


I torsdags var det dags för examination i massage. Vi skulle göra en helkroppsmassage under en timma. Jag var nervös och kände att jag inte hade hel koll på den. Snälla Fanny hjälpte mig när jag hade glömt eller inte visste vilket grepp som var näst. Sen fick jag höra det där jag hört så många ggr förr... "Du måste lita på dig själv, för du kan ju!" Och ja, det där med att lita på att man faktiskt kan, hur kommer man dit?

Efter lunch så var det dags för tipspromenad som slutade vid en lägereld där det bjöds på glögg och pepparkakor. Himla mysigt måste jag säga. Senare på kvällen var det julbord och dans runt julgranen. Kul att få träffa folk under andra omständigheter och jag knöt ytterligare några kontakter under kvällen :)

På fredagen var det avslutning och efter att lärarna sjungit, rektorn hållit tal och några elever spelat och sjungit så var det slut. Jag stannade kvar till lunch och sen var det kramkalas. Om det känns jobbigt att skiljas inför jullovet med vissa, hur ska det då kännas när vi slutar skolan helt? Gah!

På eftermiddagen hoppade jag i mina ridbyxor och åkte med Maria till stallet. Jag skulle få rida Aska! Lite nervös, väldigt förväntansfull och glad landade vi i stallet. Jag borstade och gjorde i ordning den lille söta hästen och gick ner till ridhuset. Jag gick runt med henne lite, kände av läget och ville att hon skulle få lite kläm på mig med. Sen skrittade vi länge, det blev volter, serpentiner, halter, allt för att mjuka upp och känna efter. Gjorde några ökningar till tölt, sakta av. När M kom ner så hjälpte hon mig och gav mig en minilektion. Vilket var behövligt, har ju inte ridit ordentligt på över två år, eller är det tre?

Söta Aska
 Det var en glad Ammi som hoppade av en småsvettig Aska och känslan var fantastisk. Jag hade varit lite orolig om hur jag skulle känna, med tanke på tidigare känslor. Men allt var borta och jag galopperade till å med några varv i ridhuset. Det var underbart och jag är SÅ glad att jag fick chansen att följa med till Björnäs.
Baldur ville inte riktigt va med på kort ;)

En dag var jag och Lisa iväg till Happy Price och vi passade på att äta lunch inne på Tanum shoppingcenter. Det var en trevlig dag och när vi åkte hem så var himlen så vacker att vi svängde ner vid Krossekärr och fotade lite. Så jag tänker bjuda på två bilder ;) Hade bara mobilen men det får duga.

Vackert landskap - Vacker bil
Snart ska jag bege mig till lägenheten och fixa lite saker. Sen har jag lite annat att stå i, det är mycket nu. Dessutom är det mycket tankar och funderingar, men jag har hört att när man gör något stort i livet som jag gjort så kommer det en period ungefär fyra månader efter då allt bara är jobbigt. Tror jag är där just nu, men ändå så vet jag ju.. Jaja konstigt är det :)

Till sist bjuder jag på det är supercharmiga köket, vad tycker ni? Visst är det fint :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar