onsdag 26 november 2014

Fantastisk onsdagsmorgon!

Det var ljust i rummet när jag vaknade och direkt förstog jag att jag sovit länge.. Eller ja, jag har ju inte sovit i natt och morgonen är den delen jag sover bäst på av någon anledning. Men tittade på klockan och mycket riktigt hade den passerat åtta. Jag suckade lite men tog mig upp.

Medan kaffebryggaren muttrade tyst och äggen småkoka så drog jag upp persiennerna och njöt av synen som mötte mig - blå himmel med några enstaka streck på och en frostbiten gräsmatta! Mys på hög nivå!


Jag älskar dessa mornar men så gillar jag vintern. Att jag inte gett mig ut än är en himla bra fråga men det lär bli en promenad för att sen avsluta med lunch på Sjögrens. Perfekt promenad tycker jag.

Annars består kvällen av plugg, massa plugg! Jag ska fortsätta skriva om Lövgrodan till naturkunskapen, sen har jag hästens historia till historia/religion och till slut häfte 3 som handlar om muskler. Häfte 3 är till hälften färdigt, men jag kan inte hitta alla muskler.. Vilket ju är konstigt, för musklerna borde jag hitta på nätet.. Det är ju inte direkt så att dom hittades på igår.. :/

Solen har visat sig på sin bästa sida nu och jag är lite dum som inte tar med mig stora kameran när jag är ute och vandrar men det är tur att jag har mobilen :) Igårkväll var jag på Tjurpannan med en kompis och det var en av de maffigaste kvällarna sen jag flytta hit, ja nästan av alla kvällar. När vi klev ur bilen och allt blev mörkt förvandlades himlen till en stor stjärnsamling. Jag vet inte om jag någonsin sett så mycket stjärnor. Och två stjärnfall hanns med att se oxå :) Vi gick hela vägen ner till havet och även havet lös upp av den magiska marelden!

Igårkväll räckte inte mobilkameran till men bilderna jag har inom mig ger mig mer! Det var en magisk kväll med lite skräckblandad förtjusning, jag är ju mörkrädd ;) Men det gick bra och det jag fick se vägde helt klart över. 

Nu ska jag klä på mig och bege mig ut i vårt vackra Grebbestad! Som avslutning bjuder jag på några foton jag tog igår på min promenad genom byn.

Ta hand om er!



Snäckan - Johan å Görels båt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar