måndag 13 oktober 2014

Vilken helg!

Hej hallå och god morgon! Hur står det till denna underbara måndagmorgon? Pigg å glad hoppas jag. Vädret är ok? Här är det molnigt men regnfritt idag. Framför mig står en kopp kaffe och "Meningen med livet"-ljuset är tänt. På spisen kokar det för fullt i äggkastrullen, så snart blir det frulle. Helgen har kommit och försvunnit, men lämnat spår efter sig.

I fredags så studerade vi skelettet, vilket var första gången jag gjorde det. Det jag hade hört förut var cranium och patella på latin, skalle och knäskål på svenska :) Resten var ren grekiska för mig, eller ja i det här fallet var det ju latin ;) Livrädd att inte kunna få in detta i mitt gamla huvud tog vi så småningom helg. Jag åkte hem och fixade lite för att sen klä mig varmt och så åkte jag till Grönemad. Solen sken och det blåste rätt mycket. Jag satte mig på bryggan och bara stirrade ut över vattnet, på öarna och lät tankarna spela fritt. Bryggan i Grönemad är mitt andrum, där jag kan få vara själv en liten stund.

Tog en detour och hittade det här huset som jag gärna hade kunnat bosätta mig i. Låg fint på en höjd och lagom långt ifrån Grebbestad och lite närmare Grönemad.


Efter ett tag åkte jag den kända vägen in till Tanum och satt i bilen en stund på parkeringen bredvid buss-stationen, tills bussen kom och en glad tjej studsa ur. Marion hoppa in i bilen och vi for till Hedemyrs för att handla kvällens middag. Sen for vi hem till mig, Marion laga mat och jag fixa lite. Sen blev det mat och film. Riktig mysfredag.
Det har börjat bli mössväder!
Lördag morgon var lugn, Marion gick till jobbet och jag tog en dusch för att sen knalla iväg till skolan och möta upp killarna. Vi var fem stycken som skulle åka till Nordby! Väl där splittades vi, friluftarna gick åt ett håll och Spa (jag å David) gick åt ett håll. Och det blev en kul dag med en del inköp för oss båda haha KUL att få gå in på Indiska, Gina, Skopunkten och alla andra affärer. I Grebbestad finns bara sportshopen och även om det är en trevlig affär så vill man se "vanliga" kläder oxå. Jag visste ju inte direkt vad som väntades här så jag har tagit med mig alldeles för lite kläder men snart ska jag till mitt lilla förråd i Väsby och plocka på mig skor å lite annat smått å gott! Yeeeey! Dock så hoppas jag att kanske brorsan eller nån kan hjälp mig den dagen jag måste flytta ut härifrån för det jag har här kommer aldrig få plats i min bil *host host* Har redan inhandlat massa nytt. Hurra för Happy Price!
Mina nya vinterstövlar!!!
Lördagkvällen blev lugn, en snabbtur till skolan för att spela biljard men sällskapet blev förstört så det blev lite basket och sen gick vi hem igen. Skönt att få en kvällspromenad iaf. Började se en film men valde att stänga av å sova istället. Tröttmössor :)
August - min "lillebror" på skolan
Vaknade på söndagen och hörde hur regnet öste ner utanför. Åt frukost och sen skjutsade jag M till jobbet så hon slapp gå med hela "packningen". Väl hemma så började jag städa. Diska, plocka undan tvätt, hängde upp mina nya kläder, flirtade med nya stövlarna och lyssnade på go musik från 80-talet :) Vid halv ett kom en klasskompis förbi och vi började plugga ben. Os coxae är ett av dom jag kommer ihåg bäst, det är höftben, Calcaneus är hälben. Ja jag kommer ihåg lite. Känner att det gick bättre än jag trodde att det skulle gå. Nu när jag sitter och upprepar det jag kommer ihåg så känns det rätt bra, tror det satte sig fast vi inte pluggade så länge. Yeeey! 
Tråkig utsikt just nu men en kompis hänger där utanför iaf
*gah*
På kvällen for jag till Strömstad, faktiskt hem till min fröken Ingrid. Vi åkte sen till Strömstiernasskola och där var det dags för gymnastik! Det var evigheter sen jag fick se detta fenomen ;oP Men kul var det. Ett gäng kids som hjulade, stog på händer med eller utan nedrullning, kullerbyttor och massa annat kul! Under ett av våra pass såg fröken att jag varit gymnast och frågade om jag inte ville bli ledare i en av deras grupper, smickrad men generad mumlade jag nog nåt ohörbart. Igår fick jag ha hand om mattan och sa vad dom skulle göra. Var jättekul! Så nu ska jag börja hänga i Strömstad varje söndagkväll och vara hjälpledare för det gäng jag träffade igår. Fröken ville att jag skulle vara ledare för ett duktigt gäng på torsdagar oxå men tror jag hänger med som hjälpledare tills jag känner mig varm i dräkten igen, var ju ett GÄNG år sen jag spenderade tid i Sofiaflickorna. Åååååh good times! *drömmer mig tillbaka*

Kom hem när solen precis gick ner och jag lagade en snabbmiddag i form av hamburgare med bebisspenat till. Sen blev det en tråkig film innan sänggående. Sov som en stock hela natten. Riktigt gött :) 

Nu är det måndag och ja, nu på förmiddagen tänkte jag dra igenom alla ben i kroppen så att de sitter och sen kanske jag går ut och tar en promenad. Fint väder ute så det är lika bra att passa på :) Kanske tar en biltur till Johans garage och se om han jobbar så kan man snacka lite skit oxå.

Ha en fantastiskt måndag där ute och se till att det blir en bra start på en ny härlig vecka!

Kramkalas hela dan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar