tisdag 21 oktober 2014

Kristina från Duvemåla

Vilken dag! Vaknade upp i ett molnigt men väldigt fint Göteborg. Promenerade längsmed gatorna och stannade vid Espresso House för lite kaffe. Försökte undvika spårvagnarna så gott det gick och efter ett tag anlände jag till Göteborgs Operan. En stor skylt visade vilken musikal som skulle visas.

Eftersom vi inte fick ta kort så har jag inga att visa från föreställningen. Vet inte om det är så många som vet vad den handlar om och jag kommer inte berätta så mycket här heller. Men huvudpersonerna är Karl-Oskar - som spelas av Robert Noack - och Kristina - som spelas av Maria Ylipää. 

Jag tycker det är så otroligt häftigt med människor som kan sjunga så som dom kan, det är så otroligt mäktigt. Jag blev lite kär i Karl-Oskar tror jag :)

Självaste Benny Andersson var på plats och jag ångrar SÅ att jag inte gick fram och hälsade. Vilken grej! Han satt på en rad under mig en bit bort. Starstrucked!

Det var vår svenskalärare som fixade detta då hon är släkt med regissören Lars Rudolfsson. Guldstjärna till henne. Hon fixa även så att några fick gå in bakom och titta. Jag busade och följde med på detta fast jag inte har den inriktningen :) 

Sen var det bussresan hem och en promenad från skolan. Vilken känsla att komma hem! Fy vad jag längtat. Nu har jag sett en film och precis duschat och jag tänker krypa till sängs! FY FAEN va skönt!

Imorn väntas en fika med GvP. Ska bli supermys!

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar