torsdag 25 september 2014

Livskvalitet!

Igårkväll efter middagen satte jag mig bestämt på golvet och hade gett mig tusan på att jag skulle kunna knyta en fiskeknut, som tur var fanns denna på baksidan till fiskespöt:
Jag hade tidigare köpt spö, låda å några drag och jag ville testa grejerna. Så knuten blev verklighet och jag tog min utrustning och åkte till Grönemad.

Kvällen var fantastisk! Jag hade stått bara några minuter när en man med kamera kom ner på bryggan. Vi pratade lite och han blev kvar och jag fick agera lite modell ;) När vi stog där på bryggan och tittade ut över det lugna havet så såg vi en svart boll som dök upp ibland och när bollen kom närmare så visade det sig vara en säl! Grymt häftig upplevelse!

Efter ytterligare ett tag hör vi en bil som rullar in på grusparkeringen. Ut hoppar en kvinna med mobilen i högsta hugg och en lagom rund och skäggig man. Det visade sig att de var danskar och mannen kom ner till bryggan. När dom skulle gå frågade dansken om jag och Mats (som mannen på bryggan hette) hörde ihop, vi skrattade gott och Mats förklara att vi just setts. Då slänger dansken ur sig nåt om att han skulle vara en stor torsk som jag gärna fick på kroken!?!? Föriheeeeelvete! (måste sägas på danska, Sanna fattar) Jag och Mats skrattade återigen åt dansken som sen gick tillbaka till sin bil och kone.

Kvällen var fantastisk även efter solen gått ner och även om jag inte fick någon fisk så rör det mig inte, livskvalitet är ju så mycket annat än fisk :) Jag packade ihop, snackade lite bil med Mats innan vi hoppa in i våra bilar och åkte därifrån.

Dimman hade börjat lägga sig lätt på ängarna och rådjuren gick och betade. Fukten låg som en tunn hinna på biltaket och när jag åkte hem kände jag frid i kroppen. Och jag har fortfarande svårt att förstå att jag bor här nu *lycka*

Meeeen allting kommer ikapp, så som mornar ;) Idag är en "tidig" dag. Börjar 8.30 och jag kanske är liiiite trött..

Äggen är uppätna och kaffet påväg ner. Men löpartightsen och tröningströjan är på och jag har snart packat väskan för en härlig dag full av Spa & Hälsa! Fröken vill alltid starta dagarna vi har på skolan med dans eller liknande, ska bli kul å se vad som händer idag!

Imorgon är det fredag! Och inte vilken fredag som helst för på kvällen imorn kommer tre av mina favvotjejer hit! Det känns overkligt men så kul! Vilken helg det kommer bli!

Men först kör vi torsdag!
Andas, le och ta dagen med storm!

Pöss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar