onsdag 3 september 2014

Livet som student!

Det enda jag visste var att vi skulle ses i gympasalen 8.30, i övrigt visste jag ingenting. Jag frågade en tjej som visade mig vart vi skulle vara, det visade sig sen att hon var en utbytesstudent från Korea. Jag satte mig på golvet i gympasalen och den fylldes med folk, de flesta såg väldigt unga ut och hade redan hittat en kompis eller två. Iakttog folket tills rektorn började prata, han sa att våra scheman låg framme vid 'scenen' och att vi kunde gå fram och hämta dom. När jag hittade mitt så var det tomt, så första dagen och jag fick följa med rektorn ;)

Fick hjälp att knåpa ihop ett schema, inte direkt som jag ville men det fick funka. Träffade I som oxå var ny för dagen och vi gick runt skolan med husmor. Mysig liten skola helt klart.

Första lektionen var matte, nu vet jag varför jag inte gillade matte i gymnasiet. Jag har inget matematiskt tänkande alls, plus och minus funkar med parenteser å allt vad det finns men när vi kommer till gånger å delat, näää då kollapsar min hjärna tyvärr. I peppade mig och sa att jag inte skulle döma ut det så snabbt, men under min andra lektion som var engelska så gick jag och fröken till rektorn igen och bytte mattelektionerna mot bild!! Som om det var bättre men äsch, jag får se. Hoppas på att få fota mycket. Lite trist för då kommer jag inte ha någon lektion med I om hon inte väljer att gå Spa & Hälsa förstås.

Jag lämnade skolans område ca 14,45 och gick längsmed bryggan. Pratade med Sandra i telefon och jag njöt samtidigt av saltvattenlukt och sol. Klockan var inte ens tre på eftermiddagen och jag var ute och njöt av vädret, hur underbart är inte det!?!

Förkylningen tar musten ur mig så på kvällarna är jag helt slut men det är rätt skönt för jag sover bra på nätterna. Idag börjar jag med infofika kl.9,50 sen har jag naturkunskap kl. 10,20 som är självstudier, ska bli intressant å se hur det ska funka. Hoppas att det är någon mer än jag som har natur där så man kan jobba ihop lite. Efter det är det 2 timmars lunch för att avsluta dagen med två timmar svenska 3. Än så länge är det ju lugnt men gissar att vi kommer få lite att göra framöver, såna där läxor ni vet ;) Jag ser fram emot torsdag och fredag då jag får träffa mina klasskompisar i Spa & Hälsa. Har sett några men inte pratat med så många än.

Imorn ska vi vara ute å göra saker, ska ha kläder för uteaktivitet. Snälla fröken smsade mig igår för att kolla att allt gått bra för mig :) På fredag har jag hört rykten om att vi ska göra HLR. Och nästa vecka på tisdag drar vi till havs, om vädret tillåter! Då ska jag ta med kameran så att jag kan dela med mig av lite bilder! Nu borde jag köpa nytt objektiv, någon som har tips på vart man ska köpa det? Har en Canon EOS 500D. 

Nu ska jag börja å fixa lite inför skolan. Tar nånstans mellan 11-15 min att gå till skolan, beror på vilken takt. Ska förvisso inte vara där förrän 9,50 men solen skiner ute så jag kanske tar den långa sträckan och går via havet, tar väl 3 min längre att gå då ;)

Ha en underbar onsdag!

3 kommentarer:

  1. Då får du ha en trevlig helg i Grebbestad Ammi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sara :) Vi fick sluta extra tidigt idag, klockan var inte ens 12 :) Snart ska jag ut på havet, ska bli fantastiskt! Trevlig helg till dig med! Kram

      Radera