fredag 26 september 2014

Husdjur?

När man bor i källarlägenhet så får man räkna med ett å annat husdjur. Eftersom det bara är jag som bor här så finns det två alternativ som jag ser det, eller kanske tre..
1. Jag låter dom vara och ligger tvärvaken på nätterna och undrar om dom ska döda mig.
2. Jag fångar dom, tittar på dom och släpper ut dom i skjulet utanför.
3. Dödar dom (vilket jag inte gillar och så har jag svårt när det knastrar).

Ett av mina första husdjur var Kalle Skalbagge. Ganska harmlös.

Igår slängde jag ut två spindlar och igår morse hittade jag husspindeln Greta som är liiiite blyg
Hon får bo kvar ett tag till eftersom hon oftast gömmer sig bakom byrån.

Men tror man att man får inta mitt sovrum, ja då blir man vräkt på en gång.

Hann inte ge honom ett namn men han var stor men på bilden är han ihopkrupen.

Är stolt över mig själv att jag vågade vräka honom :-P

Nu ska jag iväg å vandra! Trevlig fredag gott folk!

Tjillevippen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar