fredag 29 augusti 2014

Konstig känsla - JA!

Ligger i soffan och tar det lugnt efter morgonens dusch. Blickar ut över lägenheten och en känsla som jag inte känt på länge infinner sig i kroppen. Det är fullt med saker överallt men ändå så väldigt tomt. Alla lådor och skåp är tomma förutom i köket, soffan saknar några kuddar å grodor och öppnar man garderoben så ekar det tomt.

Men känslan pirrar i magen och jag försöker komma på hur det ska bli att sova i nya lägenheten. Eller hur första skoldagen blir. Eller om det kommer klicka med några direkt, ni vet så där så man bara vet att man kommer hänga hela tiden. Haha känner mig som ett litet barn som går till lekplatsen. 

Glädje. Rädsla. Rus. Pirr. Skräckblandad förtjusning. Lycka.

Jag har längtat efter det här, så länge! Och jag njuter, tro mig.

Idag är sista jobbdagen. Ska bli skönt att lämna vissa intriger bakom mig, andra kommer jag sakna. Men jobbet är det sista som kommer ta upp min hjärna under den här perioden, om jag tänker på något så är det dom arbetskamrater jag haft med mig under 6,5 år som fått mig att stanna.  Och Sammy Boy förstås även om han är "ny" :)
Idag tar jag ett steg närmare mitt nya liv, mitt liv som student. Jag tror att det kommer bli en helt fantastisk tid och jag tror jag kommer lära mig mycket om mig själv. Och jag kommer lära känna massa nya människor och få träffa Grebbestad under höst, vinter och vår! Hur awesome är inte det :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar